Kinn Julefred klone

Hei

Jeg og min bryggesammensvorne har prøvd å klone Kinn Julefred fra boka  "Ølbrygging fra hånd til munn", og er kommet fram til vedlagt resultat. Dette blir vårt tredje brygg.

Er det noen som kunne tatt en kjapp titt på den og sett at det ikke er noe "storgalt" med oppsettet? Ble litt forvirret av de manglende opplysningene rundt humla i oppskriften i boka.  :attevar: Tar også gjerne mot anbefaling til alternativ gjær fra whitelabs samt en tørrgjær. Litt usikker hva Bakke Brygg har inne.

Mvh

Andreas
 

Vedlegg

  • Kinn julefred.pdf
    13,3 KB · Sett: 953
Når det gjelder gjær finnes det egentlig få alternativer til Wyeast 1318. Noe av det nærmeste du kommer smaksmessig er gjerne WLP028. WLP013 er også enmulighet, men det blir ikke det samme. Om du absolutt må bruke tørrgjær vil kanskje S-04 være det beste. Men om målet er en kloning bør du definitivt skaffe Wyeast 1318 og gjære i åpne kar.
 
Takk for svar til dere begge!

Målet er å få til et drikkende juleøl, tror ikke jeg legge lista høyere enn det. Jo nærmere vi kommer Kinn Julefred jo bedre.

Skal prøve å skaffe Wyeast 1318, dog tror jeg at jeg dropper åpne kar. Blir litt for skummelt for en nybegynner.  :)
 
Tilbake
Topp