Kjele ønskes kjøpt (i Trondheim)

Kenneth N

Norbrygg-medlem
Hepp

Tenkte å pusle med litt småskala BIAB (13 liter batch).

Så en kjele på rundt 20-25 liter hadde passet meg!

Noen som har en de ønsker å selge?
 
Har igrunn tenkt litt på ulike hyttekjeler. Men det står ofte så lite informasjon om dem på nett. Blant annet om de har tykk bunn eller ikke. Og tappekraner i plast, tåler de høy varme?  :roedme:
 
Kenneth N skrev:
Har igrunn tenkt litt på ulike hyttekjeler. Men det står ofte så lite informasjon om dem på nett. Blant annet om de har tykk bunn eller ikke. Og tappekraner i plast, tåler de høy varme?  :roedme:

Skal du kjøpe en slik kjele anbefaler jeg og bytte ut den plastikk krana, den er vanskelig å justere. Etterhvert knekker også fjæra til lukkemekanismen.  Jeg brukte slike kjeler og byttet kranene til 1/2 toms kuleventiler kjøpt på Clas Ohlsson for 98,-. pr.stk. Måtte file ned gjengene littegrann for å få de til å passe. Med litt gjengeteip ble det tett.
 
Kitchn i Trondheim har 19-liters kjeler som funker på induksjon. Koster egentlig 500 kr, men er nesten alltid på tilbud til 250. Funker fett.
 
Jeg har en 25 liters hyttekjele (tynnbunnet og fæl) som samler støv. Denne kan doneres bort om du passerer Stjørdal
 
Tusen takk for tips. Fikk ordna meg ei kjele. Da blir det noen forsøk på all-grain.

Tråden kan arkiveres  :)
 
Tilbake
Topp