Jeg brygger en del i vanlig kjele uten kran. Er en fordel om den er høy og smal med tanke bå å evt bli kvitt bunnfallet. Har en vid 19-l gryte, med den blir det fort 4-5l svinn om jeg ikke tar med bunnfallet (noe jeg dog ofte gjør), alternatvi må den stå lenge for å bunnfelle bedre.
Vestbrygg har tilbud på kjeler for tiden. Også 50 liter. Om du får kok på en full 50 liter med 3,5kw vet jeg ikke. Men jeg vil tippe det går. En full 36 liter er ikke noe problem.Skal ikke stjele tråden din, bare utvide den litt
Hvor kjøper man 50-60 liters kjeler nå?
Og har du en slik, fungerer den (med isolasjon) på 3,5kw induksjonsplate?
Aiaiaiai, pass på å gå laaaang tur med fatet!Vis vedlegget 27574
Barnevogn er ikke et problem! La kona bære ungen!
Med fatet på rista nederst, blir det plass til ungen også. Litt isolasjon er bra for sommerbruk, og litt ekstra slangelengde for å kompensere for skumproblem fra gyngingen anbefales. Kranen monteres på midten av håndtaket, ute av rekkevidde for tassen. Alt for få barnevogner med ølservering!Vis vedlegget 27574
Barnevogn er ikke et problem! La kona bære ungen!
Med fatet på rista nederst, blir det plass til ungen også. Litt isolasjon er bra for sommerbruk, og litt ekstra slangelengde for å kompensere for skumproblem fra gyngingen anbefales. Kranen monteres på midten av håndtaket, ute av rekkevidde for tassen. Alt for få barnevogner med ølservering!