• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Ønskes Kjøpt Kjeler til induksjon, 15-36 liter

Jeg ønsker å oppgradere litt hjemme og ser derfor etter kjeler som kan brukes på induksjonstopper. Jeg ser etter størrelser mellom 15 og 36 liter. Aller helst i området 15-17 liter, 25 liter og/eller 36 liter.

Bor i bergensområdet og er ikke gira på fraktutlegg.
 
Obs selger noen veldig greie 20liters. Ofte på salg til ca 400,-. Tror det er rundt 600 ordinærpris.
 
Jeg brygger en del i vanlig kjele uten kran. Er en fordel om den er høy og smal med tanke bå å evt bli kvitt bunnfallet. Har en vid 19-l gryte, med den blir det fort 4-5l svinn om jeg ikke tar med bunnfallet (noe jeg dog ofte gjør), alternatvi må den stå lenge for å bunnfelle bedre.
 
Jeg brygger en del i vanlig kjele uten kran. Er en fordel om den er høy og smal med tanke bå å evt bli kvitt bunnfallet. Har en vid 19-l gryte, med den blir det fort 4-5l svinn om jeg ikke tar med bunnfallet (noe jeg dog ofte gjør), alternatvi må den stå lenge for å bunnfelle bedre.

Gi den en god WP med en stor sleiv og la stå litt, og finn ut doseringen du trenger hvis du bruker klarningsmidler. Jeg har en 32L kjele som er mye videre enn det man burde brygge 14L batcher i. Får 1.75L til trub.
 
Skal ikke stjele tråden din, bare utvide den litt :)
Hvor kjøper man 50-60 liters kjeler nå?
Og har du en slik, fungerer den (med isolasjon) på 3,5kw induksjonsplate?
 
Skal ikke stjele tråden din, bare utvide den litt :)
Hvor kjøper man 50-60 liters kjeler nå?
Og har du en slik, fungerer den (med isolasjon) på 3,5kw induksjonsplate?
Vestbrygg har tilbud på kjeler for tiden. Også 50 liter. Om du får kok på en full 50 liter med 3,5kw vet jeg ikke. Men jeg vil tippe det går. En full 36 liter er ikke noe problem.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
 
Her var det blitt mye aktivitet, det er bra!
Jeg har sjekket obs, de har kjelene aldri inne på min nærmeste. På linken til msevland står det bare at de ikke er tilgjengelige. Jeg gjør nok lurt i å dra innom vestbrygg før oktober er omme, det er bare det at de er på andre siden av byen og jeg må som regel ha med barnevogn så det er litt tiltak. Men ikke værre enn at jeg klarer det altså.
S.E., så vidt jeg har sett på tråden er du i Arendal så det blir vel frakt og styr.
 
Med fatet på rista nederst, blir det plass til ungen også. Litt isolasjon er bra for sommerbruk, og litt ekstra slangelengde for å kompensere for skumproblem fra gyngingen anbefales. Kranen monteres på midten av håndtaket, ute av rekkevidde for tassen. Alt for få barnevogner med ølservering!

Da blir det fort litt for mange lange gåturer.
 
20 liter kjele for induksjon (og andre varmekilder) på tilbud på Coop OBS i dag. Kjøpte en i Elverum for 359,- nå i ettermiddag. Normalpris 599,- :)
 
Tilbake
Topp