Kjøleskap, koble forbi termostat

Hvorfor skaper det problem? Den skal vel ikke under 5 grader?

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
 
Da fortsetter jeg å poste her, er det "upassende" så gi beskjed.

Vedlagt finner dere en skisse over kablingen til kompressoren. Er tegnet på mobilen så ikke nødvendigvis helt enkel å forstå.. Brun og blå fra strømkabel inn er koblet sammen med brun og blå som går til termostat/ kontrollpanel. Har prøvd å følge kablene som går til termostat/panelet, men kommer ikke til på toppen.

Ønsker så langt det lar seg gjøre å bruke STC-1000 slik som den er nå, med 2 stikkontakter koblet i seg, og original strøm kontakt fra kjøleskap inn i støpselet for kulde.
Holder det å flytte på en kabelsko eller to er jo det det beste, jo mindre inngripen fra min side jo bedre tenker jeg.

Har fulgt følgende oppskrift når STC-1000 boksen ble bygd: http://bryggerlauget.blogspot.no/2013/07/temperaturkontroll-stc-1000.html?m=1
 
Miguel skrev:
Greit nok. Men da er det greit at artikkelen du linket til ikke sier at man trenger elektriker for å bypasse en termostat i et kjøleskap.

Den sier derimot at det ikke er lov å gjøre det selv. Hva er da alternativet om det skal være ihht. reglene?
 
StoreMy skrev:
Miguel skrev:
Tenkte å lage en howto-om dette da jeg akkurat har bygget om mitt tredje kjøleskap. Ikke like populær løsning hos alle har jeg skjønt.

PM meg. Det er veldig simpelt.

Du blander populært og nødvendig.

Her lager sikkerehtsanordningene krøll og de ønskes bypasset av den grunn. Det er noe helt annet enn å bypasse all intern elektronikk, inklusive eventuelle sikkerehetssystemer, helt uten grunn.
Som jeg og andre har nevnt i en annen tråd: KISS
Og jeg legger til: Holde det mest mulig lovlig.
Selv har jeg 2 gjæringsskap koblet med ekstern boks, tilsvarende det som er vist på bilder, her og de fungerer helt utmerket.

Enig i at tukling med elektrisk utstyr bør unngås. (selv om det er aldri så morsomt og utfordrende)
Synd om kjerring, unger, kjæledyr, naboer, bryggekompiser eller svigermor får seg en karamell de ikke glemmer.

Mitt tips er å bruke kjøleskap eller fryseboks med mekanisk termostat (Finn flommer over av disse til en slikk og ingenting)
Koble så på en UT-200. Problem løst. Sov godt.
 
Tilbake
Topp