Klubbmesterskap i ølbrygging

msevland

NMKomiteen
Sentralstyre
Publikumskåring 26. oktober

Dette er siste nyvinning fra Norbrygg Oslo.
Vi inviterer hjemmebryggere til å servere øl, og vinnerne kåres med stemmer fra publikum slik vi kjenner det fra arrangementet Publikums favoritt.
De tre beste ølene premieres med gavekort fra vår sponsor Ila Hjemmebrygg.
Inngangsbilletten koster 100 kr for publikum, og inkluderer gratis mat (kvalitetspølser fra Jacobs). Bryggere som stiller med øl (minimum 8 liter per brygg), slipper naturligvis å betale, og kan også ha med seg én medbrygger/gjest gratis.
Arrangementet avholdes i Drammensveien 43. Lokalet tar maks. 70 personer totalt, og det er et krav om Norbrygg-medlemskap for alle som skal delta. Les mer, meld deg på og finn oppdatert informasjon på norbrygg.no.

Totalt 41 billetter solgt i alle kategorier
Brygger, Medbrygger, Medlem, Ikke-medlem, Arrangør, Samarbeidspartnere

Statistikk fra 24.10.18
 
Sist redigert:
Får nok ikke tid til å delta som brygger, men skal prøve å samle noen ølglade kompiser å ta turen innom ihvertfall!

Edit: så at det var krav om å medlemskap for å være gjest
 
Sist redigert:
Får nok ikke tid til å delta som brygger, men skal prøve å samle noen ølglade kompiser å ta turen innom ihvertfall!

Edit: så at det var krav om å medlemskap for å være gjest

Det er bare å verve dem. Det er mange fordeler med å være medlem. Melder de seg inn i 4. kvartal, dekker kontingenten også neste år, og da blir det billigere inngang når de skal på PF i slutten av januar! ;)
 
Kan godt hende jeg stiller med mer enn en type øl! Men det registreres bare antall bryggere, og ikke antall øl? Stiller ihvertfall med Colab-øl med @Oberstbräu som er en Wee heavy som smaker latterlig godt. Vurderer å ta med meg både julebokk og Torshov brown.
 
Øl er øl, det er faktisk viktigst at det kommer folk med godt humør! Det er hyggelig å treffe folk og smake hverandres øl. Så fornøyd blir jeg nok bare du kommer, om ølet ditt er vondt skal jeg være ærlig om det :cool:
Liker ærlighet, gleder meg til å smake andres øl jeg også
 
Medbrygger, skal de kjøpe billett via løsningen eller melde fra her? Jeg har bestilt en bryggerbillett til meg selv, men skal og ha med en medbrygger.
 
Min første runde på bryggekonkurranse i PF-stil, gleder oss veldig :)

Noen spørsmål fra oss "newbies" på denne typen arrangement:
1. Er det bordplass som vi kan stable opp ting på eller bør vi ha med bord og slik selv? Vi skal ta med et tappetårn som vi må stable på noe evt bygge understell til.
2. Om det er bord eller avsatt plass til hver brygger, hvor mye plass er det snakk om?
3. Hva er gjengs praksis for å holde øl korrekt temperert? Jeg har 2 x 12 liters corny kegs vi skal servere fra, har kjølekappe (neopren-kappe fra bryggselv), så de holder jo ganske lenge uten noen ekstra remedier.
 
Hei - og velkommen skal dere være :)
Dette er den beste introduksjonen til et PF arrangement du kan finne i vår region. Det er strippet helt ned mht størrelse og bling-bling, men med et stort fokus på sosial profil, samhold og felles interesse for øl.

Det er både dype og grunne bord som er lett tilgjengelig i og i nærheten av lokalet. Plass vil avhenge av hvor mange bryggere vi blir, men som det ser ut nå - kan du regne med en god meter per øl.
Mht kjøling, har vi kjøleskap på lageret vårt, og så har vi kjølebod i selve lokalet. Ved behov kan jeg møte deg for levering i forkant. Jeg har selv planer om det på onsdag eller torsdag.
Når det gjelder temperatur gjennom kvelden, er alle slike konkurranser slik at vi starter kaldt, og så blir det varmere ut over kvelden. Et alternativ er bøtte, salt og is(biter) som du setter fata i. Du må se an hvilken øltype du stiller med. En lunken Porter er enklere å servere enn en lunken Pilsner.

Håper flere bryggere melder seg på. Vi har plass til flere.
Dette blir gøy og godt + fine premier.

Hilsen styret i Norbrygg Oslo
 
Tilbake
Topp