1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Klubbmesterskapet, Oslo

En tråd i 'Oslo' startet av msevland, 7 Sep 2019.

1. YngveKL

YngveKL
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Jammen så fortell til oss andre som ikke var der da! :cool:

2. Jørgen O

Jørgen O
    Expand Collapse
    Fylkesstyre

Det er åpent for henting av utstyr fra lageret i bakgården søndag mellom kl. 17 og 18.

#42 Jørgen O, 12 Okt 2019
    Sist redigert: 13 Okt 2019
    Frode:D og erikraude liker dette.
  3. Oberstbräu

Oberstbräu
    Expand Collapse
    Fylkesstyre

Her er resultatlista:

RobertG, msevland, Jørgen O og 5 andre liker dette.
  4. YngveKL

YngveKL
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Gratulerer til bryggere :)

5. Finn Berger

Finn Berger
    Expand Collapse
    Moderator

Jeg er veldig lykkelig over å være øverst på den lista der, for det var et solid kobbel med dyktige bryggere som stilte opp med øl i Drammensveien 43 i går. Det var mye godt øl, og en akkurat passe mengde med hyggelige ølelskere i godt humør.

Jeg synes dette arrangementet er helt ideelt. De store ølfestivalene har sin sjarm, de også, som et show der sjølve størrelsen nesten er hovedmeninga. Men i går kunne man fint rekke over å smake ordentlig på alt ølet, og det var ikke flere tilstede enn at det var mulig å få snakket med alle. Det var ganske enkelt veldig hyggelig.

Jeg liker jo det ølet jeg stilte med, men det er stas å få høre fra andre at de også liker det. Jeg skal ikke nekte for at det å få sånne tilbakemeldinger er en viktig del av motivasjonen for å brygge. Og nå tenker jeg ikke først og fremst på det å vinne, men på det folk sier om ølet ditt når de nettopp har smakt det. Men sjølsagt var det en søt følelse å vinne, også:)!

Å vinne en sånn konkurranse betyr ikke at en har det "beste" ølet. Det er en litt meningsløst ide. Jeg smakte mange øl i går som jeg ikke ville opplevd det som urettferdig om var blitt rangert foran mitt. Jeg sier ikke at det var urettferdig at jeg vant, bare at det like gjerne kunne vært en annen.

Men en helt udiskutabel vinner i går var Oslo Norbrygg. Det er sånn et ølarrangement skal være. Skikkelig hjemmebrygga øl er godt, og folk som liker godt øl er hyggelige folk, og kombinasjonen i en sånn setting som vi fikk i går, er uslåelig. En stor takk!

Nå sitter jeg akkurat og nyter utsikta i vakkert høstvær her på Kalvsjø. Håper folk skjønner hvorfor ølet - som er brygga etter oppskrifta til Espen Lothes IPA-klassiker Vestkyst - er kalt opp etter dette vannet:
    Kalvsjø i vakkert høstvær.jpg

#45 Finn Berger, 13 Okt 2019
    Sist redigert: 13 Okt 2019
  6. loebrygg

loebrygg
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Kjenner jeg savnet meg selv der igår, men det høres ut som det kan by seg nye muligheter neste år

Finn Berger, YngveKL og erikraude liker dette.
  7. RealGone

RealGone
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Gratulerer alle sammen :)

Finn Berger liker dette.
  8. Jens Erik Jacobsen

Jens Erik Jacobsen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Jeg må også takke for et meget bra gjennomført Klubbmesterskap.
    Jeg hadde med meg to som jeg også brygger isammen med. De har ikke vært med på et slikt arrangement før og syntes at dette var veldig bra.

john petter og Finn Berger liker dette.
  9. msevland

msevland
    Expand Collapse
    Fylkesleder Oslo
    Fylkesstyre

En stor takk til alle bryggere, medbryggere og øvrige gjester. Spesielt hyggelig at kvinneandelen var så høy blant både (med) bryggere og gjester.
    En stor takk også til styret for nok et flott arrangement.
    Gavekort og vandreplakett blir sendt til vinnerne. Gratulerer til dere alle

10. MonoBryggeriet

MonoBryggeriet
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Gratulerer Finn!

Finn Berger liker dette.
  11. Jørgen O

Jørgen O
    Expand Collapse
    Fylkesstyre

Jeg må slutte meg til alle lovordene. Dette var nok en gang et fantastisk hyggelig arrangement. Trivelige folk, godt øl og bra organisert fra start til slutt.

Minner om at det er mulighet til å hente utstyr på lageret i bakgården fra kl. 17-18 i dag. Ta kontakt med meg for eventuelle spørsmål.

12. MonoBryggeriet

MonoBryggeriet
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Er vel på plass med en gratulasjon til deg også Jørgen! ;)

erikraude liker dette.
  13. Jørgen O

Jørgen O
    Expand Collapse
    Fylkesstyre

Jo, takk for det. :)

erikraude liker dette.
  14. erikraude

erikraude
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Sant! Gratulerer, Jørgen! :)

15. Mats Ø.

Mats Ø.
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Grattis til alle! Neste år skal vi i bryggeriet stille igjen siden det ikke gikk seg til i år. Det høres ut som jeg har gått glipp av noe stort! :)

16. msevland

msevland
    Expand Collapse
    Fylkesleder Oslo
    Fylkesstyre

erikraude og Jens Erik Jacobsen liker dette.
  17. RobertG

RobertG
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Tusen takk for et kjempehyggelig arrangement! Veldig bra jobbet av organisasjonskomitéen! Det var perfekt størrelse på arrangementet og jeg rakk å smake meg gjennom alle bidragene, kjempegøy!

erikraude og Jens Erik Jacobsen liker dette.
  18. AndyHagen

AndyHagen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Takk for supert arrangement, og et stort og velfortjent gratulerer til vinnerne! :)
    Formatet på denne kvelden og konkurransen er virkelig helt topp!

RobertG liker dette.

Del denne siden