Klubbmesterskapet, Oslo

Her er resultatlista:
5c3b285d9ce1eee67f02e8713f678f22.jpg
 
Jeg er veldig lykkelig over å være øverst på den lista der, for det var et solid kobbel med dyktige bryggere som stilte opp med øl i Drammensveien 43 i går. Det var mye godt øl, og en akkurat passe mengde med hyggelige ølelskere i godt humør.

Jeg synes dette arrangementet er helt ideelt. De store ølfestivalene har sin sjarm, de også, som et show der sjølve størrelsen nesten er hovedmeninga. Men i går kunne man fint rekke over å smake ordentlig på alt ølet, og det var ikke flere tilstede enn at det var mulig å få snakket med alle. Det var ganske enkelt veldig hyggelig.

Jeg liker jo det ølet jeg stilte med, men det er stas å få høre fra andre at de også liker det. Jeg skal ikke nekte for at det å få sånne tilbakemeldinger er en viktig del av motivasjonen for å brygge. Og nå tenker jeg ikke først og fremst på det å vinne, men på det folk sier om ølet ditt når de nettopp har smakt det. Men sjølsagt var det en søt følelse å vinne, også:)!

Å vinne en sånn konkurranse betyr ikke at en har det "beste" ølet. Det er en litt meningsløst ide. Jeg smakte mange øl i går som jeg ikke ville opplevd det som urettferdig om var blitt rangert foran mitt. Jeg sier ikke at det var urettferdig at jeg vant, bare at det like gjerne kunne vært en annen.

Men en helt udiskutabel vinner i går var Oslo Norbrygg. Det er sånn et ølarrangement skal være. Skikkelig hjemmebrygga øl er godt, og folk som liker godt øl er hyggelige folk, og kombinasjonen i en sånn setting som vi fikk i går, er uslåelig. En stor takk!

Nå sitter jeg akkurat og nyter utsikta i vakkert høstvær her på Kalvsjø. Håper folk skjønner hvorfor ølet - som er brygga etter oppskrifta til Espen Lothes IPA-klassiker Vestkyst - er kalt opp etter dette vannet:
Kalvsjø i vakkert høstvær.jpg
 
Sist redigert:
En stor takk til alle bryggere, medbryggere og øvrige gjester. Spesielt hyggelig at kvinneandelen var så høy blant både (med) bryggere og gjester.
En stor takk også til styret for nok et flott arrangement.
Gavekort og vandreplakett blir sendt til vinnerne. Gratulerer til dere alle
 
Jeg må slutte meg til alle lovordene. Dette var nok en gang et fantastisk hyggelig arrangement. Trivelige folk, godt øl og bra organisert fra start til slutt.

Minner om at det er mulighet til å hente utstyr på lageret i bakgården fra kl. 17-18 i dag. Ta kontakt med meg for eventuelle spørsmål.
 
Takk for supert arrangement, og et stort og velfortjent gratulerer til vinnerne! :)
Formatet på denne kvelden og konkurransen er virkelig helt topp!
 
Tilbake
Topp