Klubbmesterskapet, Oslo

msevland

NMKomiteen
Sentralstyre
Vi gjentar fjorårets braksuksess med Klubbmesterskapet i Oslo. Dette er et uformelt og hyggelig arrangement der publikum stemmer fram kveldens beste øl, slik vi kjenner det fra Norsk Ølfestival (tidligere Publikums favoritt) – bare i litt mindre skala. I år åpner vi også for mjød og cider.

Meld deg på / kjøp billett her
Kjøp billetter: Klubbmesterskapet

Les mer her
Klubbmesterskap i ølbrygging (Oslo) - Norbrygg
 
Som førstereisgutt faller det på meg å stille de dumme spørsmålene. Skal man ikke registrere ølet man stiller med noe sted?

Og til selve gjennomføringa, er flosshatt og hjemmesnekra pallebar et must, eller åssen funker dette?
 
Ingen for-registrering. Ta med litt info på et ark. Dette er low-key og derfor særdeles hyggelig.
Ingen bør føle at de ikke passer inn i denne konkurransen - den er til for oss alle :)
Noen stiller med fullrigga bar, andre kun med picnic kran. Ingen krav annet at man stiller med øl.
Fat kan leveres en eller to dager i forkant. Vi mottar også flasker til flaskekonkurransen i Drammensveien dagene i forkant, og fat kan derfor parkeres samtidig.
Mangler en brygger noe, så fixer vi det :)
 
Som førstereisgutt faller det på meg å stille de dumme spørsmålene. Skal man ikke registrere ølet man stiller med noe sted?

Og til selve gjennomføringa, er flosshatt og hjemmesnekra pallebar et must, eller åssen funker dette?

Det var veldig gemenslig i fjor. Det er akkurat som en god, gammeldags fest, så jeg stiller med ei kasse øl, pøshatt og dame;).

Veldig hyggelig at du stiller!
 
20 påmeldte så langt - og stadig økende. Da er vi plenty til å få en fantastisk hyggelig aften. Send info videre til venner og kjente - det er plass til flere :)
Dersom dere har venner som ikke er medlem, er det nå åpnet for sterkt rabattert pris for resten av 2019, og hele 2020. Det er derfor 'best for alle' om de melder seg inn i Norbrygg :) . Les mer her
Premiene til de tre beste (PF) øl er 1500,- 1000,- og 500,- så det er ingen grunn til å spare på den beste ølen du har på lager. Alle kategorier, inkludert mjød og cider, er velkomne.

I 2018 satt vi ønsket øl-volum på 8 liter for å få med Finn Berger (1 kasse med bjørnunger). Dette er ingen absolutt grense, men det er trist om du har det beste ølet, og ikke alle får smakt og premiert det. Vi anbefaler derfor også i år å ta med ca så mye :) . Dette er faktisk en av de få publikumsfavorittene som ikke 'krever' 19 liter, så her er det rom for alle.
I 2018 ble to av tre premier mottatt av bryggere som deltok med flasker.

Jeg gleder meg veldig til å treffe gamle og kommende venner den 12. oktober.
 
20 påmeldte så langt - og stadig økende. Da er vi plenty til å få en fantastisk hyggelig aften. Send info videre til venner og kjente - det er plass til flere :)
Dersom dere har venner som ikke er medlem, er det nå åpnet for sterkt rabattert pris for resten av 2019, og hele 2020. Det er derfor 'best for alle' om de melder seg inn i Norbrygg :) . Les mer her
Premiene til de tre beste (PF) øl er 1500,- 1000,- og 500,- så det er ingen grunn til å spare på den beste ølen du har på lager. Alle kategorier, inkludert mjød og cider, er velkomne.

I 2018 satt vi ønsket øl-volum på 8 liter for å få med Finn Berger (1 kasse med bjørnunger). Dette er ingen absolutt grense, men det er trist om du har det beste ølet, og ikke alle får smakt og premiert det. Vi anbefaler derfor også i år å ta med ca så mye :) . Dette er faktisk en av de få publikumsfavorittene som ikke 'krever' 19 liter, så her er det rom for alle.
I 2018 ble to av tre premier mottatt av bryggere som deltok med flasker.

Jeg gleder meg veldig til å treffe gamle og kommende venner den 12. oktober.
Åssen funker dette med mengder og utdeling og sånt? Jeg tar med meg et fat og har ikke noe voldsomt behov for ballast på vei hjem. Er det mulig å oppfordre folk til å forsyne seg med begge hender?
 
Den enkelte brygger bestemmer selv hvor mye som serveres, og vi har kar for uthelling og skylling :)
Vi har også lager i tilknytning til klubbhuset. Det er derfor ingen grunn til å bære med seg noen hjem - samme kveld. Vi (noen) åpner lageret dagen etter slik at man kan hente sitt utstyr. Ut over det, avtales henting individuelt.
Husk at vi også stiller i klubbhuset dagene i forkant for å ta imot flasker til Norbrygg Oslo sin flaskekonkurranse (Oslomesterskapet i Britisk øl). Vi tar da også imot øl og utstyr til Klubbmesterskapet. Vi er anerkjent for god logistikk :)
 
Brygget for 5 dager siden.
Tappet på fat for 5 min siden.
Serveres om 5 dager
60540050fdb2257dbade805dc8f39592.jpg
 
Tilbake
Topp