Koble STC-1000 til fryser - howto

Amarillo skrev:
Forvirret skrev:
For å ha boksens funksjon mest mulig orginal, hva med å sette inn en bryter/velger koblet slik at
enten så er STC en innkoblet
eller så er orginal termostat inne.

Det enkleste er å ha en STC som du plugger fryseren i når du vil styre temperaturen.
Vil du bruke fryseren som vanlig så plugger du den bare i strøm.

Hvorfor gjøre det vanskeligere enn nødvendig, det enkleste er ofte det beste.

Absolutt den beste måten å gjøre det på, spesielt siden en må stille sprøsmål her om hvordan det skal kobles.
I tillegg er det ikke direkte lovlig å tukle for mye med elektriske apparater.

Hold det enkelt og parker dem som vil ha deg til å gjøre ting du ikke føler du behersker.

StoreMy skrev:
Amarillo skrev:
Forvirret skrev:
For å ha boksens funksjon mest mulig orginal, hva med å sette inn en bryter/velger koblet slik at
enten så er STC en innkoblet
eller så er orginal termostat inne.

Det enkleste er å ha en STC som du plugger fryseren i når du vil styre temperaturen.
Vil du bruke fryseren som vanlig så plugger du den bare i strøm.

Hvorfor gjøre det vanskeligere enn nødvendig, det enkleste er ofte det beste.

Absolutt den beste måten å gjøre det på, spesielt siden en må stille sprøsmål her om hvordan det skal kobles.
I tillegg er det ikke direkte lovlig å tukle for mye med elektriske apparater.

Hold det enkelt og parker dem som vil ha deg til å gjøre ting du ikke føler du behersker.

Du har et poeng, men jeg gjør jo også dette praktisk talt like mye for å lære litt nytt mens jeg holder på. Hadde enkelt vært hovedmålet hadde jeg aldri gjort det som nå ;)

Altså. Løsningen må jo ansees å være mye bedre enn å ha en løs boks. Hvorvidt hver enkelt er kapabel til å gjennomføre det er opp til hver enkelt å avgjøre selv.

Miguel skrev:
Altså. Løsningen må jo ansees å være mye bedre enn å ha en løs boks. Hvorvidt hver enkelt er kapabel til å gjennomføre det er opp til hver enkelt å avgjøre selv.

Kan ikke se at det å koble seg forbi eventuelle sikkerhetsanordninger er en bedre løsning enn å bryte strøm inn. Snarere det motsatte.
STC-en kan selvsagt monteres fast om det gjøres på denne måten. Enten ved brudd før stikk eller ved brudd på der strømkabelen er koblet i selve fryseboksen.

Som andre og jeg selv har påpekt. Hold det enkelt.

Og der var fryseren oppe og gikk!

Takk til Miguel for den siste bistanden, jeg byttet om på brun og blå: og presto!

Tilbake
Topp