Kobling av PID

Hei!
Har nettopp fått meg PID med SSR. Den er koblet opp og den fungerer, ser ut som alt er koblet rett også. Men ting funker ikke som det skal. Temp. føleren ligger akkurat nå i vann som er nærmere kokepunktet, og den viser 17,8 grader (eller hva den nå viser). Når den var ute av vannet viste den 15. Noen som vet hvordan jeg løser dette?

Det er forresten denne: http://www.ebay.com/itm/320876409906?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

Når vi først er i gang, hva pleier folk å montere PID i? Jeg er lite lysten på å la den ligge løst. Det må være plass til PID, SSR og kjøleribbe (denne kommer vel utenpå).
 
Kanskje det er så enkelt som at du ikkje har stilt inn PID på den type temperaturfølar du har?
 
Der sa du noe! Den var innstilt for K-sensor. Nå har jeg stilt den inn for PT100, men nå står den bare å blinker orAL. Jeg er så udugelig på disse tingene her.
 
Hvilken tempsensor har du? To eller tre ledere?
Når den blinker oral sier den at sensor ikke er tilkoblet.
Ved bytte til pt100 må det forandres i programmet, slik du har gjort, og sensoren kobles til alle tre tilkoblinger. Eventuelt jumper mellom to av tilkoblingene.
Deretter må den også kalibreres.
Veldig sjelden med pt100 med to ledere.
 
Jeg bruker også en slik, og som Bjarte skriver så må du laske den ene tråden fra PT-100 sensoren til klemma på siden (PT100 mellom 3 og 4, lask mellom 4 og 5).

Hva skal du bruke denne til? Jeg bruker min på en kokeplate med 25l kjele under meskinga, og greide ikke å stille denne inn manuelt på et fornuftig vis. Kjørte auto adustment på denne, og da ble den ganske OK.
Trenger du tips må du bare rope.

Erlend
 
Den sensoren du har fått med er 2-leder.
Den som fulgte med min PID var ikke helt frisk, men det var ikke planen å benytte denne uansett så jeg tok ikke det så tungt.
 
Det er med to ledere ja. Lask var et nytt ord for meg. Vil det si å dele den ene lederen i to og kjøre en del på 4 og den andre på 5?

Skal forresten bruke den til HERMS (vannkoker)
 
Nå var det andre boller. PIDen er oppe å kjøre. Takker og bukker for all hjelp!

Nå gjenstår bare spørsmålet: Hva skal jeg montere den i? Har en gjennomsiktig plastboks fra CO, men er lysten på noe som ser litt bedre ut.
 
Slik ser min ut :)
54303df1-e644-fe45.jpg


Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2
 
Merkelig lyd ja... Jeg har ikke march pumpe, men iwaki. Den er tilnærmet lydløs.
Sikker på at det ikke var luft i pumpehuset?
 
Jeg er ikke sikker på noe som helst :p Men skal teste den litt mer før jeg bruker den i brygging. Ellers får jeg åpne den igjen.
 
Du ha aaalt for lite flow, så noe er feil. En liten bulk kan bety ganske mye, men det kan godt være at luft i pumpehuset har mye av skylda i dette tilfellet. Uansett ville jeg ha tatt bilde av impelleren og sendt det til selger, da får du nok en ny gratis i postkassa di ;)
 
Flowen skyldes at jeg struper etter pumpen, og at jeg kjører vannet gjennom 4,5 m med 8mm kobber. Jeg skal ta å teste pumpen på kjelen, uten varmeveksler og slikt. Er lyden der enda, så gjør jeg som du sier, sender bilde til selger. Kan kanskje også prøve med den originale impelleren.
 
Tilbake
Topp