• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Til Salgs Kokekjele ca 70 liter 4500 W element

gustavf

Administrator
Jeg selger en bryggekjele jeg ikke har brukt på en stund.

Kjelen består av to ølfat som er sveiset sammen og påsatt to kraner (en fra et rør i bunnen for vask og tømming og en på siden for bruk under brygging). Det er tre rustfrie ben som er avrundet under og kan stå på de fleste underlag uten å lage riper. Muffe for varmeelement. Da jeg kjøpte kjelen fikk jeg beskjed om at fatene skulle kommer fra nedlagte Akershus Bryggeri, så her er det litt bryggerhistorie med på kjøpet.

Det følger med et høykvalitets tredelt varmeelement fra Backer på 4500 W. Dette er koblet til tre ledninger for å kunne fordele effekten på flere stikkontakter (f.eks. å bruke to 16A kurser og ha full effekt. De kan også kobles sammen mot en større kurs eller trefase, for de som måtte ha det i bryggeriet. Det er rimelig stor overflate på elementet og det har aldri vært problemer med at vørteren svir seg.

Selges for 2.000 kr. Hentes i Oslo eller etter avtale. Ikke egnet for sending, men jeg kan sikkert kjøre en tur med den.

Hvis noen vil se på kjelen eller har spørsmål, kontakt meg på forumet eller på telefon 920 16 556.
varmelementA.jpg kjele_1.jpg kjele_2.jpg sveis.jpg
 
Tilbake
Topp