Kokekjele...

Kjelen funker den, men du kan ikke stole på den termostaten. Når jeg stiller min på 60 grader er vannet i kjelen nærmere 80, men så lenge du har et eget termometer ved siden av og følger litt med skal nok det gå bra å bruke denne.
 
Har også den, og har endt opp med å operere den: fjerna termostaten, og satte inn en vanlig av/på-bryter. Vips. Før kunne den også finne på å skru seg av rett før man fikk kok, osv... Så mesker vi heller i kjølebag.
 
Hva med å kombinere en slik med en STC-1000 for å ha kontroll på temperatur? Da kan man både bruke den til koking og mesking?
 
Signal skrev:
Hva med å kombinere en slik med en STC-1000 for å ha kontroll på temperatur? Da kan man både bruke den til koking og mesking?
stc-1000 går bare til 99,9 grader.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
 
STC-1000+ firmwaren til Alphaomega på Homebrewtalk støtter faktisk temperaturer over 99,9 såvidt jeg kan huske. Den er ikke helt ute av beta ennå, men så fort de siste småbugsene er fikset kan STC'en brukes til enda mye mer enn før :)
 
Regna nesten med det var noe uggen kvalitet til den prisen.   
Får tenke litt på dette.    Har også vurdert en Brewster.  Etter som jeg har skjønt så er den ganske brukbar.  Men en helt annen pris selvsagt.  :)
 
Er jo egentlig ikke noe problem at stc'en bare går opp til 99,9C. Når du skal koke er det tross alt bare å kjøre på fullt uansett, det er jo bare meskinga det er viktig med temperaturkontroll på.
 
Tilbake
Topp