• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

koniske gjærtanker 30 liter, 60 liter og 100 liter

Rutof skrev:
Beant skrev:
Mulig dette har vært spurt om før, men vet du om det går å sette trykk på tanken? Er flensen mellom tank/lokk gasstett? Hadde vært greit å ha muligheten til å gjære under litt trykk.

Har sett litt på ei tegning av 130L og der er working pressure satt til atmosfæretrykk, noe som indikere at dette ikke går. I så fall er dette pga ikke gasstett lokkfeste, for tynne vegger (usannsynlig med tanke på VV-beredere som opererer med mange BAR overtrykk), eller hvorfor...?

Det er clamp lok så skulle tro det gikk fint. Skal sjekke

Flott  :skitbra:
 
Rutof skrev:
Beant skrev:
Mulig dette har vært spurt om før, men vet du om det går å sette trykk på tanken? Er flensen mellom tank/lokk gasstett? Hadde vært greit å ha muligheten til å gjære under litt trykk.

Har sett litt på ei tegning av 130L og der er working pressure satt til atmosfæretrykk, noe som indikere at dette ikke går. I så fall er dette pga ikke gasstett lokkfeste, for tynne vegger (usannsynlig med tanke på VV-beredere som opererer med mange BAR overtrykk), eller hvorfor...?

Det er clamp lok så skulle tro det gikk fint. Skal sjekke

Er det da ikke behov for Manometer og overtrykkventil/ sikkerhetsventil?
 
Torga skrev:
Rutof skrev:
Beant skrev:
Mulig dette har vært spurt om før, men vet du om det går å sette trykk på tanken? Er flensen mellom tank/lokk gasstett? Hadde vært greit å ha muligheten til å gjære under litt trykk.

Har sett litt på ei tegning av 130L og der er working pressure satt til atmosfæretrykk, noe som indikere at dette ikke går. I så fall er dette pga ikke gasstett lokkfeste, for tynne vegger (usannsynlig med tanke på VV-beredere som opererer med mange BAR overtrykk), eller hvorfor...?

Det er clamp lok så skulle tro det gikk fint. Skal sjekke

Er det da ikke behov for Manometer og overtrykkventil/ sikkerhetsventil?

Vil ikke det bare være å sette på blow-off-utgangen?
 
Kanskje lurt å komme til en felles enighet på en del?(Medt mulig likt etc). Er med på TC og butterfly på alt, og vekk med gjenget termometer.
 
Jeg er heller ikke interessert i termometer, men kunne tenke meg en termobrønn istedet.
Butterfly er vel nesten et must skulle jeg anta.
 
Ok. Kjører du utgaver av hver.

De som ønsker slik som prisen er nå og kjorer en som vil ga bare bf og ikke thermometer. Kommer tilbake på pris på det.
 
Rutof skrev:
De som ønsker slik som prisen er nå og kjorer en som vil ga bare bf og ikke thermometer. Kommer tilbake på pris på det.

Vi er i tenkeboksen, hvis vi skal med blir det nok 3 eller 4 stk 60L med butterfly, hjul og thermowell eller lignende for installering av prober til STC1000. Det siste kan godt være i stedet for termometer, regner med at det er det som er aktuelt. Dersom det blir aktuelt med en 60L med kjølekappe, er vi muligens interessert i det og. :)

Kristianiastudentenes Haandbryggerlaug
 
Var det mulig å få kjølekappe på 60 liter? Var ikke det bare for 100 liter og oppover?
Og hvis man får kjølekappe til 60 liter, kan man da bruke springvann til kjøling eller må man sirkulere glycol etc?
 
Vi kjører på de to alternativene jeg skrev tidligere. Blir fort dyrt vist det blir formye extra. Venter på pris på alt. 2.

Kjølekappe foedyrer nesten dobbelt.
 
Hei
Jeg ønsker trolig å kjøpe en 60 liter med butterfly, tc og hjul. Kan du sende tegninger på bmuri@hotmail.com?
 
Martin E skrev:
Hansenbrygg skrev:

Men proben må da stikke inn i selve tanken? Blir ikke det et problem når den sitter på en tri-clamp kobling som stikker et stykke ut i et relativt tynt rør, slik at man kan få en annen temperatur der enn i resten av ølet?

Tc'en stikker vanligvis 2-3 cm ut av tanken, så man bør nok ha en viss lengde på proben. Jeg bestilte en 6cm probe derfra og tror den vil fungere fint
 
Tilbake
Topp