Rutofs koniske gjærtanker 30 liter, 60 liter og 100 liter

Den har du fått tre ganger før og engang til nå Rutof.

Til de med kjøle issue, kjør det gjennom en radiator for nedkjøling av cpu for pc, liten tolv volt vifte og tolv volt pumpe, så slipper dere søl på gulvet og får nedkjølt tanken.
 
Har lurt litt på å lage en liknende løsning selv siden jeg bare har ett kjøleskap men en kjeller med vann og enkel mulighet til å lage et avløp, men da med vannet tilbake til avløpet. Hmmmm... Må se mer på dette ja...
På første forsøk laga eg vilkorlige hol, men når eg skal samle vatnet er det viktig at det ikkje er hol over beina og TC koblingane for då vil vatnet dryppe få desse eller følge beina ned. Eg laga ny slange med hol kun der det var fri passasje heilt ned. Funka mykje bedre.
 
20140527_161937.JPG
Ikkje Rutoftank, men liknande. 15m rustfritt røyr utvendig kobla til kjølar. Fungerar veldig bra. Kan kjøle til 15 grader under romtemp ila eit døgn, utan isolering rundt tanken.
Har ingen problem med å holde 100l IPA i sjakk under stormgjæring sjølv med 22-24 grader i rommet.

Skal montere innline varmeelement også, til den kalde årstiden. Har ikkje hatt bruk for det i sommar...

Det kondenserar godt, og det hjelp på varmeoverføringen trur eg. Min står på kjellargolv av malt betong med sluk like ved.
 
Vis vedlegget 13531
Ikkje Rutoftank, men liknande. 15m rustfritt røyr utvendig kobla til kjølar. Fungerar veldig bra. Kan kjøle til 15 grader under romtemp ila eit døgn, utan isolering rundt tanken.
Har ingen problem med å holde 100l IPA i sjakk under stormgjæring sjølv med 22-24 grader i rommet.

Skal montere innline varmeelement også, til den kalde årstiden. Har ikkje hatt bruk for det i sommar...

Det kondenserar godt, og det hjelp på varmeoverføringen trur eg. Min står på kjellargolv av malt betong med sluk like ved.

Er det en slik akvariekjøler du har der?

Sendt fra min HTC One
 
Det er ein firelinjers øl-kjølar med eiga sløyfe for kjøling av tappetårn/slangebundle. Det er innebyggd pumpe på sløyfa og det er den eg brukar for sirkulering av kjølevatnet.
 
Jeg får prøve igjen ettersom Rutof svarte forrige gang jeg skrev noe her, og ikke når jeg sender PM, beklager til resten.

Rutof! Jeg antar du har ett hav av forklaringer på hvorfor du ikke klarer og sende disse bena med hjul og de ekstra pakningene til konen, men uavhengig av disse forklaringene, så endrer det ikke det faktum at jeg ikke får dem. Har du mulighet til å få sendt dem?
 
Oi, svarer han virkelig i denne tråden?
Rutof, de fata "du har" sendt meg et dusin ganger nå uten sporingsnummer, er det lenge til du virkelig skal putte dem i posten?
Fikk noe humle fra deg som kom fram, men savner fortsatt fata som var bestilt for over ett år siden og som du lovte å putte i posten straks du fikk pakke dem ut.
 
Oi, svarer han virkelig i denne tråden?
Rutof, de fata "du har" sendt meg et dusin ganger nå uten sporingsnummer, er det lenge til du virkelig skal putte dem i posten?
Fikk noe humle fra deg som kom fram, men savner fortsatt fata som var bestilt for over ett år siden og som du lovte å putte i posten straks du fikk pakke dem ut.
Har samme problemet her. Fikk litt humle og ca halvparten av hva jeg betale tilbake.
 
Dette er dessverre slik "rutof" opererer gang på gang i alle firmaene han driver. Om det gjelder mc deler, boblebad , kjøkken eller salg av stjålne solkort, så er utfallet alltid det samme, han ender opp med å svindle og lure folk og når det blir brennhett rundt ørene hans så fordufter han. Det begynner alltid med at han har en brennende interresse for det han driver med men etter en stund så finner han en ny interresse og da er det som om han "sletter" den gamle interressen fra minnet sitt. Jeg , og utrolig mange andre, har hørt de fleste unnskyldningene før : alvorlig sykdom i familien , containere som veltet ombord på skipet fra kina , posten har rotet bort det som han angivelig har sendt osv. Unnskyldningene er mange. Jeg vet ikke hva folk her vil kalle det , men jeg kaller det svindel !
 
Det har vært mye om og men for å få tingene sine, det er jeg enig i. Men jeg får alltid svar av han på e-post.
 
Joda, jeg er enig i at forumet ikke bør brukes for klaging på firmaer og enkelt personer, men når det viser seg at dette er noe som går igjen og igjen med samme personen så syns jeg det er rett og rimelig å si fra til folket. Det har tross alt gått ett år, med maaange mail, ofte enveis, noen få i retur. Men jeg ser denne saken som avsluttet og skal aldri handle av denne personen igjen.
 
Rutof: de ekstra lange beina, med de hjula som skulle være på de første beina, samt disse ekstra pakningene.... Jeg vet ikke hvordan posten klarte og smelte dem om til butterfly ventiler, men jeg har prøvd så godt jeg kunne å rulle den koniske gjæringstanken rundt med to av tre butterfly ventiler som hjul, men det ender somregel med vørter på gulvet.... Har du mulighet til å sende meg de hjulene/beina jeg betalte for og gjerne også den ekstra pakningen? begynner å få vondt i ryggen av og bære på denne koniske saken....
 
Du er heldig om du noensinne hører fra han igjen. Jeg fikk aldri tingene som jeg betalte for , og fikk ikke et rødt øre tilbake heller dessverre :( og har aldri fått noe svar på hva som skjedde heller....
 
Fikk endelig satt på hjul på min 60l. Hjulene er kjøpt på Bauhaus. Det hjalp å få den litt høyere også.
 

Vedlegg

  • hjul.jpg
    hjul.jpg
    204,2 KB · Sett: 219
Til alle dere som har tatt i bruk de koniske tankene deres. Hvordan i gjorde dere de rene før 1.gangs bruk??

Vi skulle ta tanken i bruk i morgen. men etter å ha vasket den med varmt vann og MIM Kombi, Kaustikk soda. Zalo. Maskinoppvaskpulver og til sist fortynnet SALTSYRE. Likevel bli et rent papir svart når jeg drar det rundt tanken og inn ventiler. Spesielt rundt sveiser. Er derfor noe over middels interessert i hvordan andre har rengjort tanken før 1. gangs bruk.
 
Sist redigert:
Hvis det er så mange som har blitt lurt er det jo bare to alternativer. Klage forbrukerrådet og anmeldelse for svindel. Om mange nok gjør dette så vil politiet i det hjemmehørende distrikt bli nødt til å ta tak i saken. Men er glad for at personen og butikken kommer frem slik at flere ikke går i samme fella.
Håper det ordner seg for dere til slutt.
 
Tilbake
Topp