Det stoffet er fantastisk fint. Rengjør godt med noe annet etterpå.
magne1972 skrev:Kom frem til slutt min også
Har sett fort over den i dag, og samenlignet med min fra conicalfermenters.
Sveisene er på langt nær like fine, men de er greie nok
Lokk og pakning/feste til det er topp!
Ventiler er som forventet, litt trege, men etter rengjøring blir de nok bedre. Meget fine.
Termometeret er ubrukelig.
Sample valve har jeg ikke fra før, så den skal jeg prøve, den ser bra ut. (jeg vet ikke om jeg personlig trenger den)
Cip-kulen skal også prøves. Jeg skal også lage adapter slik at den kan brukes på resten av bryggeriet hvis den er bra
Alt i alt ser det jo ut til å være utrolig mye for pengene, og kvalitetsmessig bra. Litt mer finnish hadde vel vært ønskelig på sveiser, men likevell.
Noen som har godt tips til bleedervalve for gjæring under trykk?
Solide er de ihvertfall, esken og pallen hadde bortimot gått helt i oppløsning etter mye frakt, men ingen skade på utstyret.
Pakken var såpass medtatt, at triclamper og ventiler ramlet ut når jeg løftet den ut av bilen.....
magne1972 skrev:Jeg har ikke funnet feil på sveiser på min. De er ikke pene, men de er sanitærmessig ok, og godt gjennombrente og solide
Ekstra pakninger har jeg, men flere blir bra
Skal bli morro å prøve butterfly ventiler også
Forøvrig ser jo tankene veldig bra ut, kraftig bygget, og stabil konstruksjon.
Sveisingen på den jeg har fra conicalfermenters er usedvanlig fin, man finner rett og slett ikke sveisene....
Så jeg er nok bortskjemt med dem. Men den har dårligere lokk, dårligere stativ/bein, og koster ca like mye for 30 liter som denne på 60 (eller mere korrekt 80)
Jeg kan da sikkert knipse litt på neste loddingBDKnutsen skrev:Hvis du fikser sveisenr med lodding: hva med å lage en foto guide?
CIP = Clean In Place.RuneAsb skrev::help:
Denne kulen som er under lokket (ser den kalles CIP?) hva er den god for? :roedme:
Jeg har gjort mange ideer men greit å høre her på forumet..
Ellers så er 60l gjær tanken tipp topp, jeg er kjempe fornøyd.. ingen skader funnet.. :skitbra:
magne1972 skrev:CIP = Clean In Place.RuneAsb skrev::help:
Denne kulen som er under lokket (ser den kalles CIP?) hva er den god for? :roedme:
Jeg har gjort mange ideer men greit å høre her på forumet..
Ellers så er 60l gjær tanken tipp topp, jeg er kjempe fornøyd.. ingen skader funnet.. :skitbra:
Det er en vaskeball
Den vill med nok trykk og vannmengde rotere og spyle hele tanken innvendig med jetstråle.
Arbeidsbesparende rett og slett.
Husk å demontere den før gjæring
magne1972 skrev:1,5"BDKnutsen skrev:Hepp!
Prøver å se på teknisk tegning av 60 literen for å finne størrelsen på triclampsene, er det 1.5" som gjelder?
Usikker på hva jeg skal kjøpe meg, vil gjerne høre fra dere før bestilling går
Er korrekt. På folkemunne 50,5 mm
(ebayselgere oppgir begge mål)
1" og 1,5" triclamp har samme yttermål, og går om hverandre i noen tilfeller.....
Er man i tvil, brukes mm-mål.
Bjarte H skrev:Tipper at det er diptuben som er tredd inn utenfra og som kan roteres med det håndtaket