Rutofs koniske gjærtanker 30 liter, 60 liter og 100 liter

Kom frem til slutt min også :)
Har sett fort over den i dag, og samenlignet med min fra conicalfermenters.
Sveisene er på langt nær like fine, men de er greie nok :)
Lokk og pakning/feste til det er topp!
Ventiler er som forventet, litt trege, men etter rengjøring blir de nok bedre. Meget fine.
Termometeret er ubrukelig.
Sample valve har jeg ikke fra før, så den skal jeg prøve, den ser bra ut. (jeg vet ikke om jeg personlig trenger den)
Cip-kulen skal også prøves. Jeg skal også lage adapter slik at den kan brukes på resten av bryggeriet hvis den er bra :)
Alt i alt ser det jo ut til å være utrolig mye for pengene, og kvalitetsmessig bra. Litt mer finnish hadde vel vært ønskelig på sveiser, men likevell.
Noen som har godt tips til bleedervalve for gjæring under trykk?
Solide er de ihvertfall, esken og pallen hadde bortimot gått helt i oppløsning etter mye frakt, men ingen skade på utstyret.
Pakken var såpass medtatt, at triclamper og ventiler ramlet ut når jeg løftet den ut av bilen.....
 
magne1972 skrev:
Kom frem til slutt min også :)
Har sett fort over den i dag, og samenlignet med min fra conicalfermenters.
Sveisene er på langt nær like fine, men de er greie nok :)
Lokk og pakning/feste til det er topp!
Ventiler er som forventet, litt trege, men etter rengjøring blir de nok bedre. Meget fine.
Termometeret er ubrukelig.
Sample valve har jeg ikke fra før, så den skal jeg prøve, den ser bra ut. (jeg vet ikke om jeg personlig trenger den)
Cip-kulen skal også prøves. Jeg skal også lage adapter slik at den kan brukes på resten av bryggeriet hvis den er bra :)
Alt i alt ser det jo ut til å være utrolig mye for pengene, og kvalitetsmessig bra. Litt mer finnish hadde vel vært ønskelig på sveiser, men likevell.
Noen som har godt tips til bleedervalve for gjæring under trykk?
Solide er de ihvertfall, esken og pallen hadde bortimot gått helt i oppløsning etter mye frakt, men ingen skade på utstyret.
Pakken var såpass medtatt, at triclamper og ventiler ramlet ut når jeg løftet den ut av bilen.....

Sendt bf kraner til deg. Samt pakninger. Vist det er feil på sveiser så for vi ny.
 
Jeg har ikke funnet feil på sveiser på min. De er ikke pene, men de er sanitærmessig ok, og godt gjennombrente og solide :)
Ekstra pakninger har jeg, men flere blir bra :)
Skal bli morro å prøve butterfly ventiler også :)
Forøvrig ser jo tankene veldig bra ut, kraftig bygget, og stabil konstruksjon.
Sveisingen på den jeg har fra conicalfermenters er usedvanlig fin, man finner rett og slett ikke sveisene....
Så jeg er nok bortskjemt med dem. Men den har dårligere lokk, dårligere stativ/bein, og koster ca like mye for 30 liter som denne på 60 (eller mere korrekt 80) :)
 
magne1972 skrev:
Jeg har ikke funnet feil på sveiser på min. De er ikke pene, men de er sanitærmessig ok, og godt gjennombrente og solide :)
Ekstra pakninger har jeg, men flere blir bra :)
Skal bli morro å prøve butterfly ventiler også :)
Forøvrig ser jo tankene veldig bra ut, kraftig bygget, og stabil konstruksjon.
Sveisingen på den jeg har fra conicalfermenters er usedvanlig fin, man finner rett og slett ikke sveisene....
Så jeg er nok bortskjemt med dem. Men den har dårligere lokk, dårligere stativ/bein, og koster ca like mye for 30 liter som denne på 60 (eller mere korrekt 80) :)

:biersmile:
 
BDKnutsen skrev:
Hvis du fikser sveisenr med lodding: hva med å lage en foto guide?
Jeg kan da sikkert knipse litt på neste lodding :)
Ikke sikkert jeg gjør noe på konen, men har mye annet som skal ordnes :)
 
:help:
Denne kulen som er under lokket (ser den kalles CIP?) hva er den god for?    :roedme:  :)  :)
Jeg har gjort mange ideer men greit å høre her på forumet..

Ellers så er 60l gjær tanken tipp topp, jeg er kjempe fornøyd.. ingen skader funnet..  :skitbra:
 
RuneAsb skrev:
:help:
Denne kulen som er under lokket (ser den kalles CIP?) hva er den god for?    :roedme:  :)  :)
Jeg har gjort mange ideer men greit å høre her på forumet..

Ellers så er 60l gjær tanken tipp topp, jeg er kjempe fornøyd.. ingen skader funnet..  :skitbra:
CIP = Clean In Place. :)
Det er en vaskeball :)
Den vill med nok trykk og vannmengde rotere og spyle hele tanken innvendig med jetstråle.
Arbeidsbesparende rett og slett.
Husk å demontere den før gjæring :)
 
magne1972 skrev:
RuneAsb skrev:
:help:
Denne kulen som er under lokket (ser den kalles CIP?) hva er den god for?    :roedme:  :)  :)
Jeg har gjort mange ideer men greit å høre her på forumet..

Ellers så er 60l gjær tanken tipp topp, jeg er kjempe fornøyd.. ingen skader funnet..  :skitbra:
CIP = Clean In Place. :)
Det er en vaskeball :)
Den vill med nok trykk og vannmengde rotere og spyle hele tanken innvendig med jetstråle.
Arbeidsbesparende rett og slett.
Husk å demontere den før gjæring :)

Takk,, ,,det var veldig oppklarende :)
 
Jeg fikk BF ventiler i dag, og er rimelig idiot med tanke på slike.
Ventilene ser jo fantastisk bra ut, men jeg lurer på litt....
Er disse hygienisk greie å bare skylle, eller må de demonteres?
Takk for lynrask levering til Rune, genialt!
Men erfaringer med disse ønskes....
 
magne1972 skrev:
BDKnutsen skrev:
Hepp!

Prøver å se på teknisk tegning av 60 literen for å finne størrelsen på triclampsene, er det 1.5" som gjelder?

Usikker på hva jeg skal kjøpe meg, vil gjerne høre fra dere før bestilling går
1,5"
Er korrekt. På folkemunne 50,5 mm :)
(ebayselgere oppgir begge mål)
1" og 1,5" triclamp har samme yttermål, og går om hverandre i noen tilfeller.....
Er man i tvil, brukes mm-mål.

Er det ikke 2"?! 50,5mm er ca 2" på min tommestokk i hvertfall..
 
Bjarte H skrev:
Tipper at det er diptuben som er tredd inn utenfra og som kan roteres med det håndtaket ;)

Betyr det at man må løsne på klemma for å få rotert, eller vil det lekke ut øl da?
 
Man må løsne på klemma for å rotere diptuben. Lekasjen skal ikke oppstå, eventuelt noen dråper kan komme.
2" er 50,8 mm sånn ca nøyaktig, men 1,5" triclamp er 50,5. Ikke spør meg hvorfor :)
 
Tilbake
Topp