Kran i gjæringsbøtta

Hei!

Har gått til innkjøp av 5 kraner, slike med rød tupp på aliexpress.

Spørsmålet mitt er om disse er i sandard diameter? Og hva jeg bør bruke for å lage hull k bøtta?

#nybegynner


Bøthun


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
1e067a6901734411109a91e417e81b90.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Det fungerte bra på ølbrygging sine plastbøtter og kranene kjøpt derfra. Antar det er samme diameter på kranene du har kjøpt. Litt trangt å montere krana, du kan enten skru den igjennom hullet eller bruke litt makt. Som brura sa, med vilje vold og vaselin...
 
Det fungerte bra på ølbrygging sine plastbøtter og kranene kjøpt derfra. Antar det er samme diameter på kranene du har kjøpt. Litt trangt å montere krana, du kan enten skru den igjennom hullet eller bruke litt makt. Som brura sa, med vilje vold og vaselin...

[emoji23][emoji23][emoji23] som brura sa! Blir nok innkjøp av denne i morgen ja!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Det et vel ikke feil verktøy når det fungerer?

Jeg har brukt den type bor på mange bøtter uten det minste problem.
 
Man må bare være litt forsiktig å la boret gjøre jobben og ikke presse på for hardt, spesielt mot slutten...
 
Vis bøtten sprekker, sprekken den helt opp da eller er det mulig og redde den?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Man må bare være litt forsiktig å la boret gjøre jobben og ikke presse på for hardt, spesielt mot slutten...
Hvorfor bruke feil verktøy når det finnes riktig verktøy til jobben? Er hardhendt men har lang (40 år) erfaring med verktøy
 
Hull punch er for metall og er veldig fin til å lager korrekt størrelse hull i f.eks kjeler. Men fortsatt feil verktøy til plastbøtter og kan medføre sprekker og innkjøp av ny bøtte
 
Ikke bruk for mye krefter på mutteren, jeg strammet mutteren med bare hånden og etter to år har 2 kraner røket av i gjengepartiet og kranen faller av, heldigvis skjedde dette når bøttene står tomme på lager.
Jeg tør ikke tenke på konsekvensene hvis bøttene hadde vært fulle av ØL.
 
Tilbake
Topp