Jeg laget det som skulle bli eplecider (men ble til vin av en eller annen grunn) av den billigste rema1000 juicen. Jeg brukte en gjær som fremhevet eplesmaken og må si at vi fikk en helt ok tørr vin. Jeg er ingen cider-/vinmann men det var et artig eksperiment tror vi havnet på 5,5% med litt ekstra tilsatt sukker 3 dager ut i gjæringsforløpet
Dato er "best før". Jeg drakk appelsinjuice som var gått 10 år over "best før" en gang. Så litt rar ut men smaken var som den skulle. Dog må du passe på at det ikke er noe gjærdreper i den hvis du skal lage cider av den.
Dato er "best før". Jeg drakk appelsinjuice som var gått 10 år over "best før" en gang. Så litt rar ut men smaken var som den skulle. Dog må du passe på at det ikke er noe gjærdreper i den hvis du skal lage cider av den.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.