Lage cider av denne typen juice? Hva med utgått dato?

Har tilgang på ca 50 liter utgått naturlig juice nå. Hvordan går det å lage cider av denne typen juice?
Er fruktkjøtt i alle disse mener jeg.

Og hvordan er det mtp at de er utgått på dato med 2-3uker?

yrezy9y8.jpg

Tar også gjerne imot how to på ciderlaging.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Hvordan de er til brygging vet jeg ikke. Angående dato så gjelder det samme som for annen mat. Smaker det som det skal kan dato vise hva den vil.

--

Jeg laget det som skulle bli eplecider (men ble til vin av en eller annen grunn) av den billigste rema1000 juicen. Jeg brukte en gjær som fremhevet eplesmaken og må si at vi fikk en helt ok tørr vin. Jeg er ingen cider-/vinmann men det var et artig eksperiment :) tror vi havnet på 5,5% med litt ekstra tilsatt sukker 3 dager ut i gjæringsforløpet :)

Dato er "best før". Jeg drakk appelsinjuice som var gått 10 år over "best før" en gang. Så litt rar ut men smaken var som den skulle. Dog må du passe på at det ikke er noe gjærdreper i den hvis du skal lage cider av den.

Dato er "best før". Jeg drakk appelsinjuice som var gått 10 år over "best før" en gang. Så litt rar ut men smaken var som den skulle. Dog må du passe på at det ikke er noe gjærdreper i den hvis du skal lage cider av den.

10 år over? TI år? Imponerende at du smiler like pent etter dette. Hva slags appelsinjuice var det snakk om?

Fadern insisterte på å aldri kaste noe. Det var en slik gul, hermetisk, papp/alu-folie fra 86 som vi drakk i 97 eller så.
Eldorado kanskje.

Tilbake
Topp