lage tappesystem med flexitap?

Er det mulig å lage en skumdempende slange med flexitap for sjenking av øl fra corny keg med utstyr man finner på biltema? Kan man få til et slikt prosjekt uten å måtte bestille varer?

Synes ikke det ser ut som at BT har noe serlig med slanger, men derimot CO.
Problemet er at skal du bruke en slange som passer på niplene må den være lang, mens du skyter inn en tynnere i den tykke kan du sikker korte ned til 2 meter.
Du må nok dra på CO og prøve, trenger du 7 mm. for å få den på niplene prøver du å få 5 mm. inn i den og så 3 mm. inn i 5 mm.
Dette har jeg ikke prøvd, vet bare at det brukes slange i slange for å korte ned lengden og får å få tredd på niplene.

skulle tro det var noen enkle kraner og slikt i båtavdelingen, men fant ingen.

Hva skal du oppnå?
En ting er jo at varenummer 7132 (hos petit) koster bare 210 kr, og der har du alt ferdig.
En rull slange som ovenfor, og billige flexitaps kan jo fikses men fra utlandet for å få ned prisen noe.
ca $5 for flexitap, og det samme for ventilen.

selve kranen og ventilen i Norge koster jo gjerne 180-190 kr, før man drar inn slangen..

Jeg missforstår kanskje litt, ikke sikker på hva dette går ut på, men sikker enklest og raskest å kjøre til Petit :)

Ja kanskje det. Jeg var egentlig ute etter å få igang en tappeordnings på fatet til ikveld.. Får ikke noe før over helgen fra petit nå uansett, og da er helga over :(

Får bare smøre meg med tålmodighet

Takk for hjelpa uansett da :)

Men du hadde ikke ventilene for å koble på fatet?

Isåfall burde jo en vannslange som Oddvar nevnte, vært en mulighet, trøkke den åp ventilen, og trikse no i andre enden for å stenge tilførselen.

sånn hvis det er helgapanik om å gjøre altså:)
Båtavdelingen på BT har tynne slanger, 6mm, varenummer 15330
Clasohlson sin, på 3mm har varenummer: 49-406-10

Men har du ikke ventilkoblingen så er du nok litt kjørt..

Ja, faen. Mangler den også selvfølgelig. Da er den ikke å få kjøpt gjennom CO eller BT. Jeg er ikke noe monkey wrench til vanlig, så jeg vet ikke hvor vanlig slike ting er på sånne butikka :)

Da kan konklusjonen være: Det går ikke an å mekka tappekransystem i en fei med ting fra dine nærmeste butikka..

Blir kjøpepils ikveld da

Tilbake
Topp