Lagring.

Er det slik at dere samler øl, som frimerker? Hva gjør dere med sååååå mye øl? [emoji481]


Sent from my iPhone using Tapatalk
To av skapa er gjæringsskap. Ett til mørke øl som står på 10C. Ett kombiskap der jeg har humle, gjær, spraymalt, osv. Et til lyse øl, og cola skapet står fata i, pluss hyllene over står det pr nå maibock, saison, pils og rødskjegg. Litt råøl. Må jo ha utvalg.
 
Men én fryser regnes vel ikke som kjøleskap? :rolleyes:

Det råder en del uklarhet omkring det der. Jeg synes du skal ta en for vitenskapen ... :p.

Unntaket som bekrefter regelen til @Finn Berger ? ;)

Jeg har bare 2 kjøleskap og tørr nå ikke å kjøpe flere selv om jeg gjerne skulle hatt det …:oops:

Det er klart at godt forhandlingsforarbeid kan forebygge havari. Jeg tror det er de uoverveide impulskjøpene uten forutgående sonderinger som er farlige.
 
Og jeg som trodde ekteskapet hang i en tynn tråd ved å foreslå kjøleskap nr. 2. Hopper på Finn. Dersom jeg ikke legger inn flere innlegg, send hjelp.
 
Det råder en del uklarhet omkring det der. Jeg synes du skal ta en for vitenskapen ... :p.



Det er klart at godt forhandlingsforarbeid kan forebygge havari. Jeg tror det er de uoverveide impulskjøpene uten forutgående sonderinger som er farlige.
Har akkurat kjøpt en fryser. Den står nå i garagen for å lakkeres og påmonteres kraner :rolleyes:
 
Brygget vår første batch med øl for en uke siden og venter i spenning på flaske dagen. Er så heldig at jeg har et kjølehjørne som ikke er montert enda kjøpt lenge før lysten til å brygge eget øl kom. Håper det kan holde en stund da et kjøleskap allerede er modifisert til gjæringsskap. Jeg lurer på om det er forskjell på anbefalt lagringstemp. På de ulike øl typer/stiler etter flasking og karbonering?
 
Brygget vår første batch med øl for en uke siden og venter i spenning på flaske dagen. Er så heldig at jeg har et kjølehjørne som ikke er montert enda kjøpt lenge før lysten til å brygge eget øl kom. Håper det kan holde en stund da et kjøleskap allerede er modifisert til gjæringsskap. Jeg lurer på om det er forskjell på anbefalt lagringstemp. På de ulike øl typer/stiler etter flasking og karbonering?
Jeg forstår det slik at alt øl skal lagres kaldt. Det henvises ofte til 300-30-3-regelen (eller var det omvendt … 3 - 30 - 300 ? ). Uansett sier regelen at et øl lagret i 300 dager på 3 grader vil vise tilsvarende aldringstegn som øl lagret i henholdsvis 30 dager på 13 grader eller 3 dager på 30 grader.
 
Behovet for stadig flere kjøleskap melder seg nokså uunngåelig. Men vær på vakt; nyere norsk forskning viser at ekteskap og samboerforhold har en tendens til å ryke ved anskaffelsen av det tredje dedikerte kjøleskapet.
Jeg vanket litt i hi-fi kretser før. Der var tommelfingerregelen en skilsmisse pr kubikkmeter selvbygget høyttaler, så det blir vel omtrent samme størrelse.
 
Ingen regel uten unntak.
Da vi hadde fått opp rorbua snakket jeg litt om fat og tappekraner. Var nok lei flaskevasking.
Nevnte da at det hadde vært greit med noen kraner over kjøkkenbenken.
Fikk så dette spørsmålet; ‘koffor laga du ikkje da me da sama då?’
-Har så jeg klarer meg med både kjøleskap og frysere. Men ingen tappekraner.
 
Tilbake
Topp