langevåg/sula

Hei. er heilt ny i dette så lurte på om det var noen her inne fra sula området som brygger å koser seg?
 
Hei.
Brygger litt av å til på speidel.
Bor i Langevåg.
har du holdt på lenge da eller? vi er 4stk som har kjøpt en kjele og ei igloboks. dette er brukt utstyr som vi kjøpte med bekjente. satser på å få startet opp første brygginga om ca 2uke vist alt det andre er kommet på plass ;)
 
Holdt på snart 1 år. Speidelen kjøpte eg i oktober. Har et eget bryggerom, men selve kokinga tar eg i garasjen.
Bor dere i langevågen?
 
ok :) vi er 3 stk som bor i langevåg siste mann bor inne på vegsundet. vi skal prøve å få laget til i naustet til han inne på vegsundet eller så må jeg fri til besten å høre om et hjørne i løa på eidsneset.
 
Ok.
Hva skal dere evt brygge om 2 uker?
Eg har en ipa som har stått til karbonering nå. Ferdig til helga.
 
det blir ipa, har blitt annbefalt å starte på en ipa så da kjøre vi på med det :) usikker på om vi skal kjøpe et kit, eller slå på stortromma å kjøpe malt å resten av ingrediensene sann vi har til flere runder, vi regner med å smelle igang 50l. kor mye du pleie å brygge omgangen da?
 
Brygger så eg har 25 liter i gjæringskaret, da blir det ca 24 liter ferdig øl. Har liggende ingredienser til kolsch, belgisk blonde og engelsk spitfire. Tenkte å brygge kolschen slik at den er ferdig til påske.
 
Godt råd er å begynne i det små, siden dere er flere som brygger sammen. Ser at når flere slår seg sammen blir det vanskeligere å finne tid hvor alle kan delta og etter en stund er det en eller to som fortsetter.... Brygger selv på Bratberg kompaktbrygger og ser den som en billig og grei vei inn i all grain brygging. Ser selv mot Speidel, men vil ikke legge så mye penger i et brygge apparat før jeg ser behovet for det. Men for all del, Speidel gjør bryggedagen veeeeldig lettvint :)
 
Hei

Jeg holder til på Fiskarstranda. Akkurat kjøpt meg en BB60. Brygget to brygg på denne forrige uke. Nå står det 4 fine gjæringskar og godgjør seg Veldig moro :D
Planlegger å oppgradere BB'n med et maltrør. Kan få kjøpt det hos ølbrygging.no iløpet av juni.
Enn så lenge kjører jeg BIAB.

Er ganske fersk i gamet. Har brygget noen ganger sammen med en kompis på en Speidel 50 tidligere.
Ble frelst fra første stund! Nå ser jeg frem mot mange lærerike kvelder og mye godt øl! :D
 
Tilbake
Topp