Lekasje Rustfri Kjøler fra Bakke Brygg

er det noen som bruker denne kjøleren med medføljende rustfrie hurtigkoblinger og får det å holde tett? Jeg kobler til vanlige hageslangekbling til denne, men det virker ikke som de stemmer helt sammen, kan det være riktig? Når jeg kobler til hagelangen kommmer det markante mengder vann gjennom gardenakoblingen ( som er hel og fin). Har prøvd en del med gjengeteip og liknende, men får aldri til en varit løsning. Jeg har bytte hurtigkoblingene nede på Bakke brygg en gang, men fortsatt samme resultat; Lekkasje! :rasende:

Noen ideèr som fungerer?

TAKK
 
Rustfrie hurtigkoblinger er vel NITO og disse er ikke kompatible med gardena eller lignende i plast. Ta med deg kjøeren på tess og se om du ikke finner noe som passer. De har nito i sortimentet.
 
NITO sier du...dette er nytt for meg  :jaha: Ok, så da er det ikke så rart at ikke vanliga gardenakoblinger går på da kanskje  :idea: Men finnes ikke dette i en "vanlig" butikk, eller må jeg altså til en spesialbutikk for å ta i bruk kjøleren, var ikke helt det jeg så for meg da jeg betalt 900kr før kjøleren...
 
Vet ikke om nito koblinger selges andre steder. Er dyre proff koblinger som brukes mest i industri/prosess. De varer også tilnærmet evig.
Men som sagt så bør du ta med kjøleren så du er sikker på å få riktig.
 
Hei,

Hadde samme problem som du har nå, det er koblingen som er på kjøleren som er problemet. Gå til Bakke brygg og få nye koblinger så slipper du flere lekasjer :)
 
Hei,

Fant dere noen sinne ut av dette? Min kjøler har vært lekk siden 2014 så jeg har satt den på skrå for at vannet ikke skal dryppe oppi brygget. Har lett endel etter koblinger som passer til kjøleren. Noen som vet hvilke gjenger denne har? Er ett sted mellom 1/2" og 3/4".
 
Hei,

Koblingene på disse kjølerne skal være 5/8", og det var et mindre parti der det dessverre var problemer med koblingen. Denne modellen selges ikke lenger, men ta med kjøleren din til Bakke Brygg så får du hjelp! :)
 
Hei,

Fant dere noen sinne ut av dette? Min kjøler har vært lekk siden 2014 så jeg har satt den på skrå for at vannet ikke skal dryppe oppi brygget. Har lett endel etter koblinger som passer til kjøleren. Noen som vet hvilke gjenger denne har? Er ett sted mellom 1/2" og 3/4".
Jeg har akkurat samme problem med min kjøler fra Bakke brygg!
 
Hei,

Koblingene på disse kjølerne skal være 5/8", og det var et mindre parti der det dessverre var problemer med koblingen. Denne modellen selges ikke lenger, men ta med kjøleren din til Bakke Brygg så får du hjelp! :)

Hei,
Holder det at jeg tar med koblingene som lekker, eller skal jeg ta med hele kjøleren? Lekkasjen er ihvertfall i "Gardena" koblingen.
 
Tilbake
Topp