Lars skrev:Har opplevd at flasker har vært lekk, som da skyldtes for hardhendt korking, synlig ved en tydelig ring oppå korken.
oddchr skrev:Lars skrev:Har opplevd at flasker har vært lekk, som da skyldtes for hardhendt korking, synlig ved en tydelig ring oppå korken.
Hva mener du med ring oppå korken? En liten rund fordypning? Dette fikk iaf jeg på samtlige flasker jeg korket sist (var første gaangen jeg brukte bordmodellen). er dette et problem? Kan ikke si at de 2 jeg har åpnet har hatt noen tegn til feil :attevar:
Hvordan skal jeg i så fall unngå denne fordypningen? Jeg må jo ta i for å i det hele tatt få på korken...
Tror ikke du trenger det hvis du ikke kan se noen form for lekkasje der.oddchr skrev:Nei, jeg bør vel prøve meg litt fram når jeg kommer hjem i kveld først.. bør jeg korke om de flaskene som har slike fordypninger?
Så det kan være forklaringen!?Erlendso skrev:Har selv korke-apparat fra Europris. 2 stk til og med. Den røde typen.
Har vel egentlig gitt opp å korke Norske 0.33 Flasker med denne. Det blir bare skeivt og stort sett dårlig.
Det virker som om Europris-korkeren går bra på det meste, men ikke på flasker med svakt konisk hals slik som norske 0.33.
jikvig skrev:Bruker selv http://vinogbar.no/product_info.php?cPath=198_225&products_id=128 korkpåsetteren fra Vin og Bar, har enda ikke opplevd noen problem med dem. Har brukt den på 8-10 kasser nå.
Trond.A skrev:Så det kan være forklaringen!?Erlendso skrev:Har selv korke-apparat fra Europris. 2 stk til og med. Den røde typen.
Har vel egentlig gitt opp å korke Norske 0.33 Flasker med denne. Det blir bare skeivt og stort sett dårlig.
Det virker som om Europris-korkeren går bra på det meste, men ikke på flasker med svakt konisk hals slik som norske 0.33.
Da tror jeg bestiller meg ny før neste brygg skal tappes.
Regin Smiður skrev:Trond.A skrev:
Hmm, her har jeg ikke hatt noen problemer. Standard 0,33, Ægir flasker, Nøgne flasker, div ølflasker fra polet og flasker fra AFB går så det griner uten problemer :skitbra:
Derimot vil jeg fraråde alle som kjøper korker på Europris til å slutte med dette, de er dårlige. :jaha:
Hvorfor er de dårlige?
oddchr skrev:Regin Smiður skrev:Trond.A skrev:De mangler tetteringer inni.
Hmm, her har jeg ikke hatt noen problemer. Standard 0,33, Ægir flasker, Nøgne flasker, div ølflasker fra polet og flasker fra AFB går så det griner uten problemer :skitbra:
Derimot vil jeg fraråde alle som kjøper korker på Europris til å slutte med dette, de er dårlige. :jaha:
Hvorfor er de dårlige?
De mangler tetteringer inni.