Lekk kran

Marius K.

Norbrygg-medlem
Hei!

Under bryggingen i går oppdaget jeg en lekkasje på krana på bryggekjelen min. Det drypper ikke mye, men nok til at det er irriterende. Dette var mitt tredje brygg, og jeg har ikke lagt merke til at det har vært lekkasje der på de to første bryggene.

Hva kan være årsaken til at dette plutselig har oppstatt, og hvordan fikser jeg det?

Har lagt ved bilde.

Vedlegg

• photo1.jpg
    photo1.jpg
    722,2 KB · Sett: 316
Ok, jeg kan jo forsøke med det.

Er det vanlig at det blir lekkasje på slike kraner, og hvorfor kan noe sånt plutselig oppstå?

Sida eg bor midt i den maritime cluster på Møre låner eg slikt på jobb  >:D
Biltema rørleggar er sikkert plassen å sjå

Er vel omtrent ikkje kontakt mellom vørter og tapen . Så dette er nok ikkje det som tar livet av meg.

frå min  HTC  "smart-tellefon "

PTFE er vel også svært motstandsdyktig mot de fleste kjemikalier, deriblant kongevann, så jeg tviler på at vørter kommer til å løse det opp ;)

Jeg pleier å ta av krana når jeg gjør reint hver gang, så da kan jeg uansett bytte teipen mellom hvert brygg.

Er dette et vanlig problem, at slike kraner ikke er tette?

Husk at rustfrit mot rustfritt er skummelt når ein skrur opp og igjen. Og er det mpt er det endå meir riski

Jo-Helge skrev:
Husk at rustfrit mot rustfritt er skummelt når ein skrur opp og igjen. Og er det mpt er det endå meir riski

frå min  HTC  "smart-tellefon "

Det er vel rustfritt begge deler, ja. Kjelen er det. Antar krana og. Hvorfor er det riski?

Ein kan få kaldsveis . Riving . Då vert det berre styr. Reknar med du ikkje smører gjengene før du skrur på.

Tilbake
Topp