Lekkasje i gass slangen inn til manifoldet

ADale

Norbrygg-medlem
Hva anbefales ? Må jeg kjøpe riktig plastnippel?

Eller bruke gass tape ?

Eller bruke sealant ?

Vedlegg

• IMG_9316.jpeg
    IMG_9316.jpeg
    1,4 MB · Sett: 36
  • IMG_9319.jpeg
    IMG_9319.jpeg
    1,3 MB · Sett: 36
Men bruker dere helt vanlig gjengetape, den som også stopper vann lekkasje i rør koblinger, eller den som er ment for gass av stoff , som jeg viser på bildet?

Jeg bruker vanlig teflon, men ulempen med den er at den ikke kan brukes om igjen hvis man skrur ut nippelen igjen. Den du har bilde av tror jeg kan brukes om igjen? På ingen måte ekspert på dette.

Det finnes mange typer gjengeteip, hvis du har en beregnet for gass så er vel det den greieste å bruke her?

Prøver det da, og håper lekkasjen ikke er i neste ledd til venstre , bort fra tilkoblingspunktet

ja, jeg bruker en armert slange med 8mm innvendig med 8mm nippel.

Jeg hadde lagt en

1/4" Nylon pakning for MFL / FFL gjenger​

inni. Det er vel ikke årsaken til lekkasjen? Tenkte bedre enn ingenting.

Med gasslekkasje spray fant jeg lekkasjen til å være rundt nippelen.

Hva gjør jeg? Tror ikke det er å få tak i andre typer nylon pakninger. Kan alltids kontroll-måle nippel og slange, men den er "tight" å få på og jeg varmer opp slangen.

IMG_9339.jpg

Vedlegg

• IMG_9340.jpg
    IMG_9340.jpg
    1,3 MB · Sett: 8
Men jeg bruker slange klemme, det ser dere på bildet til venstre . Men kanskje jeg må stramme ekstra hardt da?

Slangeklemma til venstre er ikke stram nok. Kan være lurt å varme slangen litt, og skru klemma fast litt nedenfor mutteren, men fremdeles slik at hele klemma er over nippelen. Og jeg skrur hardt til, ja.

Men ser nå ut til å være tett. Skal overvåke trykket fremover nå og kanskje skifte klemme. Selv om den ser litt stor ut, klemmer den veldig hardt .

Tilbake
Topp