Lekkasje mellom co2 og regulator

Morten Jensen

Norbrygg-medlem
Har en modifisert brannflaske og en vanlig bryggselv regulator. Prøvde tidligere i dag å teste om det var en dårlig pakning, men det var det ikke.

https://imgur.com/a/wHezsl0

Her er en bildeserie av begge siders kobling. Det virker som om jeg mangler noe? Er det noen co2 kjenninger som har hatt samme problem?
 
Har en modifisert brannflaske og en vanlig bryggselv regulator. Prøvde tidligere i dag å teste om det var en dårlig pakning, men det var det ikke.

https://imgur.com/a/wHezsl0

Her er en bildeserie av begge siders kobling. Det virker som om jeg mangler noe? Er det noen co2 kjenninger som har hatt samme problem?

Du har det du trenger. Den nylonpakningen der skal tette. Hvor lekker det, du sa at det ikke er skiva..
 
Men pakningen skal vel sitte tett inntill. Da er vel munnstykket på flasken feil. Må se etter noe slags overgang isåfall.
 
Mystisk. Så dvs at flaska har pr nå tilsynelatende for liten ID?

Jepp. Riktig gjenger, men for liten indre diameter. Det er også gjenger på innsiden hvis du ser nøye på bildene. Leter febrilsk etter en form for forlenger eller noe sånt som kan løse problemet mitt. Trenger co2 om ikke lenge.
 
Funket dessverre ikke å bygge opp med pakninger heller. Begynner å bli sånn smålig desperat for løsninger her. Noen som vet at en brukbar forlenger slik at jeg da får riktig munning på flasken?
 
Du skal jo ikke bore der hvor pakningen tetter. Kun utvide senterhullet. 5 min med drillen og du er ferdig.
 
Da har jeg forsøkt å bore. Det lekker dessverre fortsatt. Må prøve gjengetape og litt sånt tror jeg. Merker at tapet er mindre nå, men fortsatt veldig merkbart.
 
Jeg ville faktisk hørt med BS. Den tappen du har fått virker unormal.

Godt mulig det, men det er ingen lekkasje internt i regulatoren. Det kommer fra koblingen. Skal prøve med gjengetape og lignende før jeg slår krisealarm. Får kjøpe et sodastream adapter så jeg har noe å karbonere med frem til jeg får tettet koblingen. Orker ikke å tape et kilo co2 fordi det ikke er tett
 
Tilbake
Topp