Lervig Aktiebryggeri arrangerer sin første Hjemmebrygger Konkurranse!

Odland skrev:
Kjempekjekt arrangement. Dog kunne de utakknemmlige drittsekkene som stjal labprøve-øl og annet øl i lommene spart seg dette. Her får vi masse gratis øl, og en del av det kommer ikke til Norge med det første og det er takken. Lavmål

Det er talentløst. Som sagt, ølet flommet fritt, så det burde holde.

Takk for et fint arrangement.

Kunne ønsket meg en "full" resultatliste hvis det hadde vært mulig, for å vite som noenlunde hvor man lå i forhold til alle de andre. Selv fikk jeg 33 av 50 poeng for min Storlaksen Saison. Rimelig godt fornøyd med det.
 
Poengsummene er dog ikke sammenliknbare, siden forskjellige dommere bedømte ulike løst definerte klasser.
 
Utrolig trist å høre at noe kan finne på å ødelegge et flott arrangement med barne streker ! Blir forbannet av å høre dette !!!!!
Tusen Takk til hele gjengen hos Lervig som gav oss hjemmebryggere et løft her lokalt. Fikk litt tidlig tunnelsyn av de kraftfulle ølene som vi fikk, så ble tidlig exit.
Takk til deg Gahr for god bedømming av ølet mitt og andres. Ps skulle gjerne smakt litt av den English milden som ble nr 7 tror jeg
 
Det var forøvrig overraskende høy kvalitet jevnt over i konkurransen. Enkelte ting var selvsagt litt så som så, men i snitt var kvaliteten svært bra. Mange fine øl.
 
Gratulerer til vinnerne i konkurransen :skitbra:, artig at det var ulike typer øl i finalen og håper jeg får mulighet til å smake vinnerølet  :yes:
Utrolig trist ovenfor Lervig at noen har "tatt seg tilrette" - vi får håpe at ikke dette ødelegger for flere konkurranser og tilstemninger hos bryggerier.
 
Takk for gratulasjoner, men Bernts må få sin del av æren. Hva gjør du når du har laget en oppskrift på et killer øl men den lille sjefen i huset stjeler all tid. Få en med identisk utstyr til å kicke ut ølet for deg. Da er det godt å ha Bernt noen hus vekke. Gypsy homebrewing. Dealen var: bommer ølet var skammen min alene. Traff det brygger vi sammen på Lervig. På med støvmaska Bernt, nå skal det kvernes malt til 1000 liter :)
 
Odland skrev:
Takk for gratulasjoner, men Bernts må få sin del av æren. Hva gjør du når du har laget en oppskrift på et killer øl men den lille sjefen i huset stjeler all tid. Få en med identisk utstyr til å kicke ut ølet for deg. Da er det godt å ha Bernt noen hus vekke. Gypsy homebrewing. Dealen var: bommer ølet var skammen min alene. Traff det brygger vi sammen på Lervig. På med støvmaska Bernt, nå skal det kvernes malt til 1000 liter :)

Regner med at dere har to Coronamøller til rådighet da?
 
Odland skrev:
Takk for gratulasjoner, men Bernts må få sin del av æren. Hva gjør du når du har laget en oppskrift på et killer øl men den lille sjefen i huset stjeler all tid. Få en med identisk utstyr til å kicke ut ølet for deg. Da er det godt å ha Bernt noen hus vekke. Gypsy homebrewing. Dealen var: bommer ølet var skammen min alene. Traff det brygger vi sammen på Lervig. På med støvmaska Bernt, nå skal det kvernes malt til 1000 liter :)

Det blir kanon det :brygging: ;D, Desverre gjorde febersykt barn til at jeg ikke kunne være der i går. Men det høres ut som en kanon kveld.

Det er ingen tvil om at ølet ble godt, jeg er nesten tom allerede. Heldigvis står re-brewet og putrer i kjøleskapet.
 
Gikk dessverre glipp av eventen sjøl også, måtte til Sandefjord og hente en Øl-hund (Skotsk Hjortehund).
Gratulerer til Odland og Topp 3!! RESPEKT!
Usikker på egen score (thomas greig's belgian honey ale), men håper å motta bedømmingen på mail.

Synd jeg gikk glipp av dette, for det virker som en eventyrlig aften!
 
http://olportalen.no/2013/05/06/vinnerolet-fra-lervigs-hjemmebryggerkonkurranse-er-brygget/?fb_source=pubv1
 
Tilbake
Topp