Liten maltmølle fra Grainfather


Jeg bygde utifra denne, fungerer som en drøm.
 
Ser ut som den mølla til grainfather er vanskelig å få tak i for tiden. Kan ikke se at jeg finner den på noen av de norske butikkene. Synes det var litt stiv pris på den, men den er jo veldig liten og hendig. Synd det tok meg så lang tid at alle var tomme for den når jeg først fikk fingeren ut…
 
Ser ut som den mølla til grainfather er vanskelig å få tak i for tiden. Kan ikke se at jeg finner den på noen av de norske butikkene. Synes det var litt stiv pris på den, men den er jo veldig liten og hendig. Synd det tok meg så lang tid at alle var tomme for den når jeg først fikk fingeren ut…
Jeg syntes også prisen er stiv, men de fleste andre møllene på markedet er vel uten motor.
 
Brewshop har møllene på vei inn. Skal komme i starten av mars. Jeg vurderer å kjøpe en. Prisen er litt stiv ja, men liker at møllen er så kompakt, inkl motor. Dere som har kjøpt den, hva er erfaringen?
 
Størrelse og at den er plug and play er vel tungene på vektskåla for min del. Er vel bare å smøre seg med tålmodighet…
 
Har du strømspesifikasjonen til motoren?
Jeg har en 12V strømforsyning liggende som gir 12,5 A. Hadde vært fint om den kunne brukes.
Var nede å sjekket motor, men det er minimalt med info på den desverre. Gjorde et kjapt søk på "wiper motor power++" fikk inntrykket av at de kan dra opp mot 15A, og at de ofte har en sikring på 20A så de kan dra litt strøm. Men jeg ville prøvd med den strømforsyningen du har, det kan gå helt fint. Så er jo veldig enkelt å montere en større strømforsyning til 3-400,- hvis det viser seg nødvendig senere.
 
Tilbake
Topp