• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Lokk til labbdunker

Hei! Vi bruker disse dunkene til å fermentere i, men nå har to av lokkene våre blitt ødelagt. Er det noen som har noen til overs de kan selge? Grunnet jobb rekker jeg ikke ut til FK før neste uke.
 
De selges løst, koster 29,- år stk.
De løse lokkene er oransje og laget av en litt annen type plast. Sprekker ikke like lett som gullokket iaffal.

Jeg har noen ekstra lokk, i Moss da. Hvor trenger du dem?

Sent from my C6603 using Tapatalk 2
 
Off topic og beklager om jeg kommer med info dere helst ikke vil ha, men føler jeg bør nevne det. Jeg sjekket med leverandørene av de sorte Labb dunkene for en stund siden. De er ikke 'food graded' Det er sikkert ikke krise, men mulig plasten(som sikkert er PP eller PE) og fargestoffene har litt mer tungmetaller enn hva som er anbefalt i næringsmiddler. Hvor mye av dette som vil kunne migrere over i brygget ila noen uker veit jeg ikke, men jeg droppa derfor å bruke de jeg hadde kjøpt og bruker de heller til hageavfall ;)
 
Det var pokker så triste nyheter! (Men fint at du sier fra.)

Men en fórdunk som ikke er næringsgodkjent, wtf?
Sikker?

Sent from my C6603 using Tapatalk 2
 
Ja, helt sikker.
Jeg fikk faktisk mer hjelp og svar fra dem enn jeg hadde trodd. Skal se om jeg finner svaret så kan jeg poste det.

Det er andre regler for dyr tydeligvis. Veit ikke om en ølhund går i den kategorien ;)
 
RawRoffe skrev:
De selges løst, koster 29,- år stk.
De løse lokkene er oransje og laget av en litt annen type plast. Sprekker ikke like lett som gullokket iaffal.

Jeg har noen ekstra lokk, i Moss da. Hvor trenger du dem?

Sent from my C6603 using Tapatalk 2

Hei! Trenger de i Oslo, Moss blir omtrentlig like langt som å dra til Kløfta. Med mindre du skulle innom en dag før helgen?
 
bard skrev:
Off topic og beklager om jeg kommer med info dere helst ikke vil ha, men føler jeg bør nevne det. Jeg sjekket med leverandørene av de sorte Labb dunkene for en stund siden. De er ikke 'food graded' Det er sikkert ikke krise, men mulig plasten(som sikkert er PP eller PE) og fargestoffene har litt mer tungmetaller enn hva som er anbefalt i næringsmiddler. Hvor mye av dette som vil kunne migrere over i brygget ila noen uker veit jeg ikke, men jeg droppa derfor å bruke de jeg hadde kjøpt og bruker de heller til hageavfall ;)

Jeg har de blå dunkene, og de dunken er PP 5, og lokket er PE 4. Ifølge det jeg har funnet ut så skal disse være trygge. Har de sorte andre merkinger?
 
borander skrev:
Hei! Trenger de i Oslo, Moss blir omtrentlig like langt som å dra til Kløfta. Med mindre du skulle innom en dag før helgen?

Kan du hente på Helsfyr i morgen?

Sent from my C6603 using Tapatalk 2
 
RawRoffe skrev:
borander skrev:
Hei! Trenger de i Oslo, Moss blir omtrentlig like langt som å dra til Kløfta. Med mindre du skulle innom en dag før helgen?

Kan du hente på Helsfyr i morgen?

Sent from my C6603 using Tapatalk 2

Det kan vi alltids få til. Sender du en PM med nummer, hvor mange riksdaler du vil ha og slikt?

Hvis du har to lokk å kvitte deg med, så hadde det vært helt idéelt.
 
Tilbake
Topp