Lufte flaskekarbonert øl?

Jeg har lagt merke til at det kan være en sånn typisk alkoholsmak på flaskekarbonert øl, spess lyse typer.. (mørkere demper kanskje denne smaken?).. det er litt som om at "ok, denne øllen kjennes sterk ut", men jeg vet at den ligger rundt 4-5%. Men når den har fått stått i glasset 2-3 min, så dempes denne smaken. Er dette noe jeg inbiller meg??
 
JensWiken skrev:
Jeg har lagt merke til at det kan være en sånn typisk alkoholsmak på flaskekarbonert øl, spess lyse typer.. (mørkere demper kanskje denne smaken?).. det er litt som om at "ok, denne øllen kjennes sterk ut", men jeg vet at den ligger rundt 4-5%. Men når den har fått stått i glasset 2-3 min, så dempes denne smaken. Er dette noe jeg inbiller meg??
Vet ikke med deg, men jeg har tilnærmet samme følelsen.... vent et minutt eller to, så smaker det bedre....
 
Dette skjer vel og merke ved hver batch jeg flaskekarbonerer, så jeg tror ikke det er noe error i "kjemikaliene", som villgjær eller annet.. I snakkende stund har jeg en IPA tappet fra fat, og fra fat får jeg aldri denne smaken.

Det høres litt snobb ut å lufte en øl.. Hehe!

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
 
Tja. Snobb og snobb.... Mener nå at øl er mer og mer "hipt" jeg da. He he :skitbra:

Kenneth
 
k.ped skrev:
Tja. Snobb og snobb.... Mener nå at øl er mer og mer "hipt" jeg da. He he :skitbra:

Javisst er øl en hipp ting! :) Det sies at øl er "den nye vinen", både i interesse blandt folk og som drikke til mat  :biersmile:
 
Tilbake
Topp