Eller bare la det stå til?
Spørsmålet var litt uklart...
Prøver uten CC denne gangen så får vi se om jeg blir klok av skade eller ei
Nå på vinterstid kan man jo bare grave gjæringskaret ned i snøen! Perfekte 0 grader.
Nei, ikke uten att du tilsetter kjemikalier, isvann( is/snø og vann) blandet er tilnermet 0°CNå kan jo snøen fint være under 0 grader da .
Hadde vært spikeren i kista for swix om det var.Det er snø det snakkes om her, isvann er ikke nevnt. Snø har temperatur avhengig av lufttemperatur og snøtykkelse, ifølge denne avhandlingen
https://www.nysgjerrigpermetoden.no/Uploads/Reports/2010_1527_2010.04.29.pdf
Nei, ikke uten att du tilsetter kjemikalier, isvann( is/snø og vann) blandet er tilnermet 0°C
Det var det jeg mente, glemte p nevne att overflate temeratur på snø/ is kan være lavere, men ikke inni en isbit eller en snø haug. Så sant det er rent vann/snø det er snakk omStemmer. Temperaturen er omtrent 0 C under snøen uavhengig av temperaturen over snøen. Det kan være 30 blå og vind, spiller ingen rolle. Det er masse dyrearter som overlever på den måten.
Jeg har flere ganger satt lagere ute i snøen om vinteren med stor suksess. I fjor satte jeg ut en pils og en doppelbock som stod under snøen i 2 måneder. Ble nydelig!
Måtte bare passe på å vedlikeholde snødekket ved å måke mer snø på haugen i perioder det smeltet.