Magneter til magnetrører

Det er ikke til Erlenmeyeren de skal passe, men til rører'n ;) Seriøst dog så spiller det ikke så stor rolle hvilken rørepinne du har om den ikke funker med rører'n din, og avstanden du har mellom magnetene på viften vil bl.a. avgjøre hvilken rørepinne som passer best. Her er det mange faktorer som spiller inn, magnetene du bruker, avstand mellom magnetene på viften, avstanden de har til rørepinnen, osv osv. Jeg prøvde et par forskjellige før jeg fant den perfekte matchen. Min rørepinne er liten, av de aller minste tror jeg (3cm rett), men den sitter klistret til vifta og blir dermed ikke kastet av når jeg skrur opp tempoet. Resultatet er at den fint laget vortex til bunn med flere liter i Erlenmeyeren (har 5-liter'n).

Ja de Clas-magnetene der skal duge. Du mente varianten uten hull eller? Er vel mer heftekraft i den.
 
på en annen side vil det være enklere å lime dei med hull? :D sentrere, og dryppe lim i midten :D men dei andre er nok en brøkdel sterkere vil jeg tro. skla du mekke rørepinne selv eller kjøpe? om du skal kjøpe så kjøp flere og som sjakkt sier, kasnkje ikke sats på den aller strøste dei har. jeg strevde en del selv med kjøpte pinner, så jeg lagde min selv.
 
Då kjøper eg en magnetpinne og justerer heller avstanden mellom magnetane. Er tanken at magnetane skal stå rett under ytterkantane av rørepinnen?
 
Jeg forsøkte med de magnetene der, det var såvidt de greide å holde pinnen på plass i min kolbe. Nå skal det sies at kolben min ikke har helt flat bunn, så det er godt mulig at de fungerer akseptabelt i et annet oppsett.

Senere gikk jeg over til magneter fra bryggmaker.no. Nå har jeg ingen problemer med å røre 15 liter, magnetene holder pinnen på plass uansett hva jeg måtte finne på. De fungerer kort sagt veldig bra.

http://bryggmaker.no/100_varer.asp?d=187&k=31
 
Jeg bruker magnetene uten hull fra clas ohlson. Har stablet dem to og to for å øke feltstyrken, og det fungerer utmerket.
 
Tilbake
Topp