Magnetrører!

Selv er jeg veldig fornøyd med disse fra bryggeland http://bryggeland.no/magnet-til-magnetrorer-hl30-13x30mm.html
 
Fredda skrev:
Jeg kjøpte min pinne på bryggselv, men ser at de ikke har den inne nå. Klarte å finne målene i gammel ordre historikk "Magnetrørepinne 30x6mm 'Liten'", denne sitter iallefall som støpt på mine magnet. Hvis du benytter magneter fra gammel HD bør du ikke bestille en som er mye lenger, da den fort kan bli for lang. Min magnet rører fint en starter på 2l, har ikke testet større.

Hjertelig, da skal jeg bestille meg en på samme lengde.


Sent from my GT-P7500 using Tapatalk HD
 
Jeg fikk testa mine rørere med 25 mm rørepinne fra Vestbrygg i går. Problemet er at de ikke var sterke nok til å holde fast, så mine ble omtrent med en gang slengt ut i siden og ble liggende der, ellers lå de bare å hoppa i midten over viften som spant under. Fikk litt røring på laveste spenning, men etter hvert ble pinnen også slengt av. Skal prøve med 30mm, for å se om det gir bedre effekt. Birger nevnte at små rørepinner ikke funker på sterke rørerer, så jeg skal opp en størrelse.
 
Hadde samme problem jeg. Juster litt på avstanden mellom vifta(nedre magnet) og kolben så skal du se den rører fint. Hadde jeg den for nært streika vifta, for langt i fra, så fløy den. Nå rører den minste pinnen 3l så fint som bare det :)
 
Den rørte fint i starsan, men ikke vørter, jeg vil tro at det har med tyngdeforskjellen mellom vørter og vann, dernest mengden (hadde mer starsan enn vørter)

Skal se litt på magnetlengde og avstand! Nå i første omgang bare rister jeg starteren til brygget i morgen!

Sent from my HTC Desire C using Tapatalk 2
 
For de som vil ha litt sterkere magneter kan det være verdt turen til evt Panduro eller lignende hobbybutikk. De har noen supersterke magneter som virkelig gjør susen  :yes:
 
Lim en stoppskive under magneten, så påvirkes ikke magnetfeltet i vifta (så mye), slik at den klarer å gå rundt med en sterkere magnet oppå, og jobber lettere.

To harddiskmagneter funker bedre enn en, fant jeg ut da jeg plagdes med at rørepinnen ikke ble holdt i ro :)

Viftestyring fra en gammel PC er finfint å kontrollere hastigheten med, og da trenger man bare en standard 12V strømforsyning.
 
Noen som vet hvor man kan få tak i en hastighetskontroll til å styre vifta? Og i min hardisk er magntene limt fast i en stålbrakett hvordan i svarte har dere fått de løs?
 
Tom-Andre´ skrev:
Noen som vet hvor man kan få tak i en hastighetskontroll til å styre vifta? Og i min hardisk er magntene limt fast i en stålbrakett hvordan i svarte har dere fått de løs?

Hvis du ikke kan skaffe en brukt, så selges de i butikker som har bra utvalg av datautstyr. Jeg slet med det samme selv, ødelagte først et sett med magneter ved å bruke hammer :p På den andre harddisken brukte jeg to tenger og da slapp de fint.
 
Tilbake
Topp