Mål på CO2 flaske?

Hei!

Jeg kjøpte nylig et keg-kit (co2, regulator kit) fra ebay / junaiten. Det viser seg at feste / gjengene på CO2 flasken er 21mm og litt for lite til feste på CO2 fyllestasjonen.

Vet noen målet på en vanlig CO2 flaske, evt har mulighet til å måle?

Tipper 22mm, men jeg har ikke fått bekreftet det. Om noen vet hvem som selger slike, utenom ebay, tar jeg gjerne imot tips. Jeg er sikkert ikke den første som har denne utfordringen.

Takk på forhånd!
 
Hei,

Samme problemet som deg. Ser at de selger disse online men håpte å kunne finne noen i Stavanger området som selger denne mutteren. Her er hva jeg har funnet ut :

British Standard
British Standard carbon dioxide cylinder valves are used in Europe, Africa and large parts of Australasia. The thread conforms to British Standard BS 341 Part 1 No. 8. This is a 0.860 inch x 14 TPI thread. The "14 TPI" refers to a screw thread with 14 threads per inch. The European equivalent to this thread, effectively interchangeable with the British Standard, is DIN 477 No. 6. "DIN" refers to the Deutsches Institut für Normung e.V., or the German Institute for Standardization. The Weldequip CO2 Gas Regulator is an example of a regulator with a BS connector.

American
American CGA 320 threads are commonly used for carbon dioxide cylinders in the Americas. "CGA" refers to the Compressed Gas Association, which develops standards for safe practices in the use and release of gas. If the middle digit of a CGA valve number is even, as with CGA 320, the thread is clockwise and vice versa. Clockwise (CW) means a right-handed thread and counterclockwise (CCW) means a left-handed thread. For ease of identification, CCW threads have notches cut into the closing nut. The AquaticLife CO2 regulator, which has an integrated solenoid valve controlled by a 120-volt electric current, is an example of a unit with a female CGA 320 thread

Ser da at armen må skrus ut og ny mutter må på plass. Noen som vet a) hvor de har denne mutteren. b) Er det vanskelig å skifte selv?
 
Har du funnet overgang fra CGA 320 til BS341 p1 no 8, spesifikt?  Fant bare 21 til 22mm konterter, ikke noe spesifikt om delenummer. Men jeg regner med det skulle passe da begge har 14 TPI gjenger.
 
Sendte denne informasjonen til min lokale sveis og rør forhandler og fikk byttet mutteren for 450 kr
 
Grei skrev:
Sendte denne informasjonen til min lokale sveis og rør forhandler og fikk byttet mutteren for 450 kr
Det hadde vel vært billigere, raskere og enklere å skaffet flaska i norge da.. :)
Det kryr av dem på fyllinga gratis :)
 
Tilbake
Topp