Leter etter 90' messing vinkel for CO2 fra BS

Hei, jeg er en lykkelig eier av et kjøleskap som skal bli kegerator. Jeg har nylig kjøpt en 2kg CO2 flaske hos Bryggselv med en regulator. Problemet er at regulatoren er for lang, jeg får rett å slett ikke plass til CO2 flasken med regulatoren påmontert om jeg har to Corneliusfat i kjøleskapet.
Enkleste løsningen er å få tak i en 90 graders vinkel med hun+han som passer til CO2 flaskens ventil, for da kan jeg montere regulatoren vertikalt.

Er usikker på om flaskene har Brittisk eller Europeiske gjenger. På overgangen fra flaske til ventil står det DIN1477/6-17E ISD V[Pi] 1370. [Pi]= symbolet for Pi, aka 3.14~. Dette kan dog være målene på overgangen mellom flaske og ventil. Usikkerheten min er på overgang fra ventil til regulator.

Jeg ser at der ventilen møter regulatoren står det CO2 og at gjengene er 9/16", men ellers så har jeg ikke peiling på hvor jeg kan få tak i en 90' vinkel som passer til bryggselv sin CO2 og Regulator. Noen her som har erfaring med steder i Norge som kan ha sånt liggende?

PS. Ja, jeg søkte før jeg postet. Kan likevel ha gått glipp av noe (feil søkeord?).
 
Ingen praktiske ulemper med å ha tanken på utsiden. Hvis det er visuelle ulemper (rot), kan du bruke CO2-tanken til karbonering i bryggeriet og heller bruke en Sodastream/AGA-flaske med liten regulator i kegeratoren. Tapper drøyt 4 fat ferdig karbonert øl pr flaske til ca 100 kr.
 
Nå er det å sette CO2 på utsiden en mulighet, men det er det "trivielle" svaret. Er det virkelig ingen som har noen erfaring med å finne 9/16" hun-han overganger?
 
Den har 1/4" BSP inn på regulatoren. Du finner forsåvidt massevis av bend i den dim'en som ikke er laget for så høyt trykk som du får fra flaska. Ikke ta sjanser!
 
ok, så selv om flasken sier 9/16" så er det egentlig 1/4" BSP?

PS. At de fleste bender ikke tåler trykket er nettopp hva jeg frykter.. Å gå til biltema for å finne en overgang som passer er ikke en god ide.
 
Tilbake
Topp