Maltoppbevaring

Tenker jeg trenger et par bokser til å oppbevare malt.

Disse 47L boksene gir best utnyttelse i hylla. Blir det litt knapt med 47L til 25 liters sekk med malt?
 
Tenker jeg trenger et par bokser til å oppbevare malt.

Disse 47L boksene gir best utnyttelse i hylla. Blir det litt knapt med 47L til 25 liters sekk med malt?
Nei det tror jeg skal gå helt greit, vil allikevel anbefale disse: https://www.clasohlson.com/no/SmartStore-Dry-systemboks/p/34-1515-45
 
Tenker jeg trenger et par bokser til å oppbevare malt.

Disse 47L boksene gir best utnyttelse i hylla. Blir det litt knapt med 47L til 25 liters sekk med malt?
Du har ikke plass til sekker på gulvet under hylla? Det bruker jeg, og det går veldig greit.
 
Følger opp en gammel tråd her, får man plass til en hel uåpnet 25kg sekk i en av disse?
Kanskje til og med to. Jeg målte på en stabel jeg har liggende, og det bør gå. Men det er i så fall bare så vidt. Du kan normalt regne at malt fyller omtrent dobbelt så mange liter som det er kilo - men ikke riktig helt.
 
Jeg vil anbefale disse: https://www.clasohlson.com/no/p/41-1040
Lokket er hendig, om du stabler, så har du enkel tilgang til nederste dunk., og formen konsentrerer maltet i bunnen på en mindre flate.
Jeg kjøpte tilsvarende på IKEA-60 l, og den rommer en sekk+
Jeg har et par av disse, men de er ikke helt tette, så jeg er bekymret for fukt. Vil derfor ha noe som blir helt tett, og da virker det beste alternativet i denne tråden å være disse: https://www.clasohlson.com/no/SmartStore-Dry-systemboks/p/34-1515-45
 
Denne går det en sekk i. Solid boks. De gjennomsiktige billigere ryker fort

IMG_1041.png
 
Ja, de er bra de boksene der.
Koster noe, men har man tid å vente og følge med så har jeg sett de på
tilbud en gang eller to om året.
 
Denne går det en sekk i. Solid boks. De gjennomsiktige billigere ryker fort

Vis vedlegget 64459
Det er veldig gode bokser du viser til der, men det som gjør at SmartStoreDry utmerker seg for min del er at den er helt tett og dermed er det en helt annen fuktighet i boksene enn det er i kjelleren hvor jeg oppbevarer maltet :)
 
Det er de jeg har brukt og enda bruker 1 år seinere, de er helt suverene og ja det går en 25kg sekk i hver.

@Finn Berger To er sekker i den boksen er bare å glemme :)
Vreint å få på lokket, kanskje. Men det var jo snakk om uåpna sekker, og da er det kanskje ikke så farlig? (Er det egentlig noe behov for å ha en uåpna sekk i boks? Nåja, det er ikke min sak:).)

Om jeg ikke regner feil, tar en sånn boks 84 liter. Da går det kanskje akkurat ikke å fylle dem med løst malt? Jeg har basemalt stående i sekker, så jeg har aldri testa sånt.
 
Vreint å få på lokket, kanskje. Men det var jo snakk om uåpna sekker, og da er det kanskje ikke så farlig? (Er det egentlig noe behov for å ha en uåpna sekk i boks? Nåja, det er ikke min sak:).)

Om jeg ikke regner feil, tar en sånn boks 84 liter. Da går det kanskje akkurat ikke å fylle dem med løst malt? Jeg har basemalt stående i sekker, så jeg har aldri testa sånt.
Det gikk meg hus forbi(igjen) at sekken skulle være med i boksen, da aner jeg ikke, men 2 blir det nok ikke plass til uansett, og hvis det er snakk om malt i sekker ser jeg ikke poenget i å bruke såpass med penger på en vann og lufttett oppbevaringsboks.

@RobertG Skal du ha sekken med i boksen og gjerne stable flere bokser oppå hverandre er nok de boksene @Bård Mathisen viser til bedre egnet, da de ikke er så myke :)
 
Det gikk meg hus forbi(igjen) at sekken skulle være med i boksen, da aner jeg ikke, men 2 blir det nok ikke plass til uansett, og hvis det er snakk om malt i sekker ser jeg ikke poenget i å bruke såpass med penger på en vann og lufttett oppbevaringsboks.

@RobertG Skal du ha sekken med i boksen og gjerne stable flere bokser oppå hverandre er nok de boksene @Bård Mathisen viser til bedre egnet, da de ikke er så myke :)
Gikk meg hus forbi også. Jeg tømmer maltet i boksen. Hvis jeg bretter tomsekken fint får den plass nedi tenker jeg
 
Tilbake
Topp