Maltutvalg i butikkene

Finn Berger

Moderator
Hvem har hva?

Trådopprettelsen er egentlig motivert av at jeg er opptatt av hva som til enhver tid er mulig å få tak i lokalt. Og for meg er det da snakk om Strømmen hjemmebrygg.

De har nå et godt utvalg av spesialmalt, og særlig fra Simpsons. Men ellers er basismalt spesielt interessant, for jeg er ikke helt der at jeg bestiller sekker på nett. Og basismalt er det akkurat nå veldig tynt med på Strømmen. Så jeg sendte et spørsmål om hvodan det lå an med nye forsyninger, og fikk (som vanlig) et raskt og hyggelig svar:

Hei!

Muntons har vært forsinket (IGJEN). Vi håper at det er på plass i dag, senest i morgen.
Det har gått hardt utover Weyermann pilsner-sortene våre.
Hvis alt går etter planen får vi inn Muntons basemalt, litt påfyll av whitelabs denne uken, og mer Weyermann Floormalted Pils, Premium Pils og Barke neste uke.

Så da lysner det. Så lenge jeg får pilsmalt fra Weyermann og pale ale-malt fra Muntons, er jeg helt happy. Pilsmaltet fra Muntons er forresten helt utmerket, også - og egentlig trur jeg ikke jeg ville være i stand til å kjenne særlig forskjell på øl laget av det og øl brygga på Wyermann-malt. Men litt snobb må det være lov å være:). Ellers er Muntons Planet Pale Ale Malt blitt en kjær venn. Trur egentlig ikke jeg trenger Maris Otter når jeg har det. Men igjen ... :).

For oss i siddisland så har Bryggøl pilsmalt fra Viking og Jærmalt samt Weyermann Eraclea. Pale malt har de også fra Viking og Jærmalt samt Crisp Maris Otter.

Jeg kjøpte Muntons både pils og Maris otter da jeg var der sist. Hadde ikke tenkt så nøye gjennom det på forhånd, og ble rammet av akutt gjærrighet da jeg fikk spørsmålet om hvilken. I etterkant har snobben i meg angret på at jeg ikke gikk for noe annet :D men til syvende og sist tror jeg ikke egentlig jeg merker forskjell.

Tilbake
Topp