Manglende humletyper i Beersmith 2

Jeg bruker Beersmtih som verktøy. Listen med humler i Beersmith er jo ganske tynn. Hva gjør jeg om jeg vil bruke humler som ikke finnes i listen?
Kan kalkulere med andre humler som har samme Alpha?

Du kan prøve å laste ned en addon, og håpe på at den er der.
Det Beersmith hovedsakelig bruker av informasjon fra humlen er vel IBU. Du kan da finne en humletype som er ganske lik (mye av samme smak, eller samme region), dobbeltklikke på humlen, og endre på IBU. Det står vel på humlepakken du har, eller nettsiden du bestiller det fra. Om det blir 100% riktig, vet jeg dessverre ikke, men det er ikke noe dumt alternativ.

Har fått 200 G med sybilla jeg ønsker å bruke til uken. Finnes ikke BS2. Ikke med 2013 add- on heller.  Kan jeg bruke cascade som utgangspunkt bare definere Alpha6,5 %?

Jonek skrev:
Har fått 200 G med sybilla jeg ønsker å bruke til uken. Finnes ikke BS2. Ikke med 2013 add- on heller.  Kan jeg bruke Cascade som utgangspunkt bare definere Alpha6,5 %?

Fant litt info på humlen... Her er hva den er basert på, "spesifikasjoner" og alternativer.

SYBILLA
It’s a new variety from IUNG Pulawy which is registered as a bitter hop but has typical aroma characteristic. It is a mix of Lublin and Slovanian Styrian Golding.

Maturity         early-mid
Yield                  1800-2200 kgs/ha
Cone structure medium size, oval, closed, yellow-green
Aroma         strong and intense 

HPLC data
Alpha acids 6,0 - 8,0 % w/w
Beta acids        4,0 - 7,0 % w/w
Cohumulone 26 – 31 % w/w

Hop oils
Total oil         1,5 – 2,2 % w/w
Myrcene         28-30 %
Humulene      40-45 %
Caryophyllene 9 – 11 %
Farnesene  6 – 9 %

Brewing Character: Very good aroma hop with high alpha acids. Comparable with German variety Perle German Hallertau, English Fuggle, Sterling, Cascade.

Tilbake
Topp