1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Modus Hoperandi -Klone

En tråd i 'Brygging' startet av VidarT, 27 Aug 2015.

1. VidarT

VidarT
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Heisann!
    .
    Tenkte mitt neste brygg skulle bli en klone av dette herlige ølet.
    Etter litt googling klarte jeg å finne en oppskrift rett fra kilden på Ska. Maltsammensetningen er følgende:

88% 2-row
    7% Caramel 120
    5% Red Wheat

Klarer imidertid ikke å finne Red Wheat i noen av bryggerbutikkene. Noen forslag på hva jeg kan erstatte det med, alternativt hvor jeg kan få kjøpt Red Wheat?

2. loebrygg

loebrygg
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

VidarT liker dette.
  3. Owe

Owe
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Så vidt jeg har forstått finnes det to typer hvete som brukes til malt. Hvit og rød. Jeg tror ikke eventuelle forskjeller på de to vil være mulig å merke i et øl med så mye humle, så jeg vil tro at en hvilken som helst (basis)hvetemalt er greit å bruke her (bare ikke spesialmalt av hvete naturlighvis).

VidarT liker dette.
  4. VidarT

VidarT
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Takk for svar:) Ølet er jo et ganske rødlig i fargen, så tenkte kanskje det røde hvetemaltet bidro til dette. Hvordan eventuelt justere fargen ved bruk av vanlig hvetemalt? En liten dæsj roasted barley?

5. Owe

Owe
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Jeg ville tro karamellmalten fikset fargen. Hvis ikke er litt roasted barley altids et mulighet ja.

mr blonde liker dette.
  6. loebrygg

loebrygg
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

7% Cara 120 burde være nok til å gi farge ja

Sent from my iPhone using Tapatalk

VidarT liker dette.

Del denne siden