Mottrykk flaskefyller

Lars Grepstad

Norbrygg-medlem
Holder på med et lite prosjekt her ute i havet. Syns mottrykksfyllerene som er å få kjøpt ser fomlete ut.
Holder på å lage min egen. Men i offshorenorge er det ikke lett å finne flasker..
Kan noen skaffe meg noen mål, så nøyaktig som mulig? Trenger mål innvendig på bjørneunger, og helst Nøgne Ø flasker. Innvendig mål i struten + mål fra topp av struten til bunn innvendig i flaske.
Og innvendig "boring" i picnic kran utløpet. innvendig diameter og dybde på dette løpet. Anyone?
 
Flasker, meter og skyvelære hadde jeg. Ikke kran.

NØ, høyde innv, topp-bunn 261mm
Boring Ø17.1mm

B unger, høyde innv topp-bunn 177mm
Boring Ø17.7mm

Høyde målt med meterstokk, diameter std gammeldags vanlig skyvelære.
Målt en flaske av hvær sort. Diameter varierer litt avh av hvor man måler, noterte minste mål.
 
Takker! Kjempegreier! Da blir problemet med fylling fra fat løst ganske kjapt. Har laga en prototyp, men litt for mye basert på dyre deler. Tenkte å poste bilder når noe seriøst er ferdig og testa.
 
Enig i at Clausthaler er enda verre. Men Munkholm skal få poeng for juleølet. Hadde jo aldri smakt det om jeg ikke var offshore.. blei positivt overraska. Det suverent beste alkoholfrie jeg har smakt, og bedre enn flere alkoholholdige.
Miguel, problemet er at vi ikke får det ombord. Tenkt på å foreslå bryggeklubb ombord, vi har jo knivklubb, golfklubb, fotoklubb, modellflyklubb etc., så bryggeklubb hadde vært greier :)

Ketil, regner med at du mener mottrykksfylleren. Må testes først, så kanskje senere i uka. Første prototype lagd. Nr 2 tegna. Vil ende med en enhånds fyller uten idiotisk 3-veis ventil på toppen. Ser ingenting i handelen som kan opereres med en hånd. Vil ha venstre fri for å mate flasker, drikke øl o.l.
 
Det fantes en del kule hageslangepistolgrep i metall. Lenge siden jeg så det, men der er mulig en slik kunne være et utgangspunkt ?
 
Det fantes en del kule hageslangepistolgrep i metall. Lenge siden jeg så det, men der er mulig en slik kunne være et utgangspunkt ?
Fins på Tess, og er ikke dyrere enn Gardena greier.
Har laga det meste i dreiebenk for prototypen, men kommer en picnic kran på toppen av protoen. Neste tegna, og bør kunne lages i ei søyleboremaskin. Her er alle ventiler tenkt integrert. Men først må nr 1 testes..
 
På land igjen. Første prototype klar til test. Ideen er å lage en litt mindre klønete sak enn det som er i handelen. Prosjektet fikk trigga kjøpelysta, ivei for å hente meg en fres.. Alltid hatt lyst på en.
 
Tilbake
Topp