Brygg nr 3 blir en APA regner jeg med, men har et sett med muntons gold pilsner jeg tenkte jeg skulle lage nå til fredag som brygg nr to. Sommerdrikke c",)
Skal gjøre følgende (tror jeg)
Koke tre liter vann og tilsette muntons berkitenhancer. kok i ca 10 min.
Tilsette kitet sammen med ekstra humle. Hvor mye vet jeg ikke, forslag? Har hallertau og saaz. Bare for litt aroma.
Har whitelabs 029, starter på ca 2 liter med moss (ca 200 ml)
Har ikke mye kontroll på temperatur, men kan velge mellom et rom som holder ca 20 grader +- eller en utebod inntil huset som kryper ned til ca 12 grader om natta (ligger i skyggen så veksler til kanskje 16 på dagen alt ettersom...)
Blir borte i nesten tre uker fra 5. juni. Burde jeg stikke om, tappe eller la det stå til jeg er hjemme igjen, litt usikker pga gjæren. Er den ferdig gjæret tapper jeg nok, men...
Innspill mottas med takk
Skal gjøre følgende (tror jeg)
Koke tre liter vann og tilsette muntons berkitenhancer. kok i ca 10 min.
Tilsette kitet sammen med ekstra humle. Hvor mye vet jeg ikke, forslag? Har hallertau og saaz. Bare for litt aroma.
Har whitelabs 029, starter på ca 2 liter med moss (ca 200 ml)
Har ikke mye kontroll på temperatur, men kan velge mellom et rom som holder ca 20 grader +- eller en utebod inntil huset som kryper ned til ca 12 grader om natta (ligger i skyggen så veksler til kanskje 16 på dagen alt ettersom...)
Blir borte i nesten tre uker fra 5. juni. Burde jeg stikke om, tappe eller la det stå til jeg er hjemme igjen, litt usikker pga gjæren. Er den ferdig gjæret tapper jeg nok, men...
Innspill mottas med takk