Muscovado

Lurer på å bruke muscovado i en Imp stout, men lurer litt på mengden sukker til ca 20 liter ferdig vare. Regner med det fort kan bli litt mye smak av dette sukkeret. Noen som har noen tips på mengder? Regner med det er mørkt sukker som er mest vanlig?

Jeg brukte 250 g billingtons dark muscovado i 20 liter med godt resultat.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hvor kan det kjøpes? Har hørt at Meny kan skaffe det på bestilling, men det er ikke alltid man planlegger en bryggedag 2 uker i forveien :)

Haarr skrev:
Hvor kan det kjøpes? Har hørt at Meny kan skaffe det på bestilling, men det er ikke alltid man planlegger en bryggedag 2 uker i forveien :)

Da tar du bare noe annet mørkt sukker. Det er ikke så stor forskjell på muscovado og annet, og det tynnes godt ut i ølet. La nå i hvert fall ikke det stoppe deg fra å brygge :)

Meny på Hønefoss har det inne, så nå har jeg 2 pakker. Uten å ha planlagt noe brygg med dette.

Sent from my HTC One using Tapatalk

De har det normalt inne på en helt vanlig ICA butikk også. Ihvertfall den på Ullevål stadion...

Brukte det på toppen av en creme brulee i går, det var ikke spesielt vellykket synes jeg. Sukkeret smaker som rosiner og rom. Ser for meg at det kan passe til mange øltyper.

Tilbake
Topp