Nær-døden-opplevelse: ølfeil?!?

God håndhygiene er alltid lurt. Jeg har dispenser med både hibiscrub og antibact på bryggerommet.
 
SindreW skrev:
God håndhygiene er alltid lurt. Jeg har dispenser med både hibiscrub og antibact på bryggerommet.

Hei :) Ja jeg har både såpe- og spritdispenser samt ei 10litersbøtte med ferdig utblandet starsan til bruk for hendene på bryggedagene. Problematikken her går nok i at jeg har holdt på med mat på den ene siden og øl på den andre uten å bytte sko og forkle mellom hver økt.

Viktig lærdom, gitt.
 
Er vel vanlig med slim i lambic under gjæringen, men det forsvinner etter hvert. Hvis det lukter og smaker godt er det vel ikke grunn til å helle ut ennå? Kanskje får du en ok surøl :)
 
Petter F skrev:
Er vel vanlig med slim i lambic under gjæringen, men det forsvinner etter hvert. Hvis det lukter og smaker godt er det vel ikke grunn til å helle ut ennå? Kanskje får du en ok surøl :)

Jeg laga en Blond Ale, ikke lambic :) 125 liter gikk i septiken, gjæringstanken nyskrubbet ren og pen. Bryggerommet så godt som helt nedsprita i håp om at resten av ølene som står til gjæring ikke blir smitta. Ny bryggedag i morgen.
 
Siden tråden mer eller mindre er i ferd med avsluttes drister jeg meg til et ot spørsmål. Håper det går greit.
Du lager ost leser jeg. Det har jeg hatt lyst til å prøve men jeg finner ikke noe god info om det noe plass.
Vet du hvor jeg kan skaffe info om dette ?
 
Godt gjemt ute i eteren er det noen bra kilder til info om ysting. Her ligger litt: http://www.hjemmeriet.dk/omprodukterne.php
 
Tilbake
Topp