Når skal det tilsettes "Brewers Clarex" ?

Se der!
Fant enda en, så da har vi
Vestbrygg: 30 ml, 229,-
Ølbrygging: 20 ml, 156
Midtbrygg: ?? ml, 159

Siste fant det ikke verdt å oppgi mengde (men "en flaske kan være nok til ca 2000 l øl".) : Brewers Clarex

Ikke noe hos BS. De fører vel bare light-utgaven og i 3 l.
 
Ihht Mattilsynet MÅ lokalet der det pakkes om være godkjent for nettopp dette. Er en del som synder mot dette, det gjør ikke BS. Dette hva jeg ble fortalt hos BS når jeg etterspurte om de hadde små flasker med Brewers Clarex.
 
Det høres rart ut. Det du egentlig sier er at BS mener flere av deres konkurrent er bryter loven for å selge et produkt?
 
Ihht Mattilsynet MÅ lokalet der det pakkes om være godkjent for nettopp dette. Er en del som synder mot dette, det gjør ikke BS. Dette hva jeg ble fortalt hos BS når jeg etterspurte om de hadde små flasker med Brewers Clarex.

Godkjent for nettopp hva? Det finnes neppe noen egen godkjenning for ompakking av Brewer's Clarex, og ompakking av humle, malt og andre råvarer gjøres jo helt rutinemessig hos mange forhandlere.
 
Godkjent for nettopp hva? Det finnes neppe noen egen godkjenning for ompakking av Brewer's Clarex, og ompakking av humle, malt og andre råvarer gjøres jo helt rutinemessig hos mange forhandlere.
Jo det var visstnok en forskjell, jeg argumenterte med det samme. Ikke vet jeg, det var det de sa, for ompakking (kanskje det var spesielt flytende?) måtte stedet være næringsmiddelgodkjent.... Derfor kunne de ikke lenger tilby små flasker BC.
 
Dette tilsettes på kald side og gjelder flasker som holder lenge og åpnes/lukkes mange ganger. Tror ikke det er konserveringsmidler tilsatt. Da må leverandør under ompakking ha 100% kontroll på hygienen for å unngå å føre til infeksjoner hos bryggerne - som ville blitt et solid omdømmeproblem.
Kan være de bare ikke gidder den risikoen?
 
Dette tilsettes på kald side og gjelder flasker som holder lenge og åpnes/lukkes mange ganger. Tror ikke det er konserveringsmidler tilsatt. Da må leverandør under ompakking ha 100% kontroll på hygienen for å unngå å føre til infeksjoner hos bryggerne - som ville blitt et solid omdømmeproblem.
Kan være de bare ikke gidder den risikoen?
Jeg aner ikke, jeg bare videreformidlet hva de sa når jeg spurte etter små flasker med BC... :)
 
Da jeg spurte på Bryggselv om grunnen til at de ikke lenger solgte de små flaskene, sa det at det var fordi de ikke fikk lov av Whitelabs.

Brewers Clarex er et registrert varemerke for DSM. Whitelabs er sertifisert av dem for produksjon av et utspedd produkt, Clarity Ferm. Jeg ser for meg at Whitelabs ikke har godtatt at de da samtidig selger småflasker med Brewers Clarex.

Men dette veit jeg ikke mer om enn det jeg sa ovenfor.
 
Tilbake
Topp