Netthandelen 30/40L (UMK-BTM30/40)

Yohoja

Norbrygg-medlem
Hei,

For endel måneder siden var jeg innom forumet en tur om litt hjelp til mitt første ekstraktbrygg, og som med alt annet får jeg overtenning på ny hobby. Lenge før første brygg er ferdig sitter jeg å drømmer om hva jeg skal kjøpe å gjøre i fremtiden.

Snublet over bryggeren som nevnt i tittelen på finn til 1500,- bryggeren er helt ny bare stått lagret hos noen andre drømmere.
Det var så billig at jeg bare måtte hoppe i det med penga først.
Tenkte som så at jeg sikkert kan selge den igjen til samme pris om det ikke skulle være noe for meg.

Men nok om det over til det jeg lurer på, er det noen som har noe erfaring med denne maskinen tips eller triks?

Jeg har lest igjennom manualen og finner ingen info om kapasitet på korn.
Hadde litt lyst til å prøve julebokk fra bryggselv evt mango ipa om ikke tiden strekker til. (rekke ferdig juleøl før jul).

Men ser i oppskriften at det er endel kg korn, er redd første brygget skal havne på gulvet og/eller skolde megselv hehe.

Håper noen har noe å komme med :)

-Christopher
 
Hei,

For endel måneder siden var jeg innom forumet en tur om litt hjelp til mitt første ekstraktbrygg, og som med alt annet får jeg overtenning på ny hobby. Lenge før første brygg er ferdig sitter jeg å drømmer om hva jeg skal kjøpe å gjøre i fremtiden.

Snublet over bryggeren som nevnt i tittelen på finn til 1500,- bryggeren er helt ny bare stått lagret hos noen andre drømmere.
Det var så billig at jeg bare måtte hoppe i det med penga først.
Tenkte som så at jeg sikkert kan selge den igjen til samme pris om det ikke skulle være noe for meg.

Men nok om det over til det jeg lurer på, er det noen som har noe erfaring med denne maskinen tips eller triks?

Jeg har lest igjennom manualen og finner ingen info om kapasitet på korn.
Hadde litt lyst til å prøve julebokk fra bryggselv evt mango ipa om ikke tiden strekker til. (rekke ferdig juleøl før jul).

Men ser i oppskriften at det er endel kg korn, er redd første brygget skal havne på gulvet og/eller skolde megselv hehe.

Håper noen har noe å komme med :)

-Christopher
For å få greit utbytte kan du dobbelmeske


Skal du kjøpe julebokk kan du se på @Holmentoppen sin NM vinner. Er du heldig kikker han innom tråden og forteller hvordan du kan få denne klar til jul.

Du finner litt om 50 literen her. Forskjellene er ikke så store. https://forum.norbrygg.no/threads/erfaringer-med-netthandelen-sin-50-liter-auto.40027/

Erfaringer med de fleste kompaktbryggere kan overføres i en eller annen variant.
 
For å få greit utbytte kan du dobbelmeske


Skal du kjøpe julebokk kan du se på @Holmentoppen sin NM vinner. Er du heldig kikker han innom tråden og forteller hvordan du kan få denne klar til jul.
:p Tiden er nok å ferd i med å renne ut for juleøl av lagertypen, dessverre. Men en dobbelbokk holder seg fint også til neste jul.

Tror allikevel jeg ville satset på et litt enklere øl som jomfrubrygget. Dobbeltmesking bør man nok også vente litt med. Et veldig godt nybegynnerøl er f.eks. Amber Christmas, som selges i flere butikker.
 
Tilbake
Topp