netthandelen Bratberg kopi, fungerer ikke

Fikk den nye Bratberg kopien fra netthandelen i dag. Fylte opp med vann, satte på begge elementene. Det fungerte i 5-6 minutter og vannet kom opp i 38 grader, så begynte den å pipe og det står E-1 i displayet. Varmen kuttet ut. Har prøvd å trykke inn reset knappen under, uten hell. Nå blinker det E1 med en gang jeg trykker ON. Bare å sende driten i retur?
 
Har opprettet en sak på reklamasjon så får vi se :) ser at kvaliteten er elendig så jeg vurderer originalen til 5000 istedenfor.
 
Hvis du først skal kjøpe en annen maskin så kan det være greit å vite om dette:


olbrygging.no kommer med en ny brygger som kan være verd å se litt nærmere på, Jeg er spent på denne og skal følge den med falkeblikk når den er lansert. Den kommer vist i begge bersjoner (30 og 60 liter). Den skal følges med falkeblikk for min del. Dem har gjort endringer som gjør meg veldig nysgjerrig på den.

https://forum.norbrygg.no/threads/vi-lodder-ut-en-beer-brew-30-automatic-den-30-1-16.31609/

og

https://forum.norbrygg.no/threads/beer-brew-automatic-kommer.31291/page-5#post-326588
 
Fikk den nye Bratberg kopien fra netthandelen i dag. Fylte opp med vann, satte på begge elementene. Det fungerte i 5-6 minutter og vannet kom opp i 38 grader, så begynte den å pipe og det står E-1 i displayet. Varmen kuttet ut. Har prøvd å trykke inn reset knappen under, uten hell. Nå blinker det E1 med en gang jeg trykker ON. Bare å sende driten i retur?
Jeg har den samme. Har brygget 4 ganger med godt resultat. Ta kontakt med kundeservice. Har bare gode erfaringer med dem.
 
Sendte den i retur, så det kommer vel en ny i posten snart:) Deltaport, har du modifisert din med ny temp kontroll?
 
Det har nå gått en uke siden jeg sendte i retur, de mottok den på tirsdag og har fortsatt ikke behandlet returen min. Har purret flere ganger og får bare beskjed om at "den står i kø på returlageret"
Skrev nå at dette er uakseptabelt og jeg ønsker å heve kjøpet hvis de ikke har sendt en ny innen utløpet av mandag.

Rart at de får holde på som de gjør
 
har gen 2 fra netthandelen. min sluttet og koke etter 75 min og lagde kode e3. etter og ha resatt med knappen under begynte den og virke igjen men synest den bruker mye lengre tid på og koble inn varmeelement etterpå faller 5 grader før den kobler inn. noen andre som har hatt problem med att silkaret i rustfritt ruster på dei?
 
Har selv en 2.gen. Netthandelen-sett. For meg har den fungert veldig bra de 2 bryggene jeg har brukt den på, men altså bare 2 brygg. Har modifisert med isolasjon, montert pumpe for resirkulering. Har skrudd den opp for å se hvordan elektronikke og varmelementet virker på denne, ser veldig enkelt ut, så hvis jeg skulle få noen problemer ville jeg nok bare modifisert mer, satt inn en PID-kontroll , og brukt varmelementet som ser ut til å funke greit. Mye rart på netthandelen, og jeg har kjøpt mange ting fra de, har selvfølgelig opplevd produkter med veldig dårlig kvalitet, men har i de tilfellene reklamert og enten fått penger tilbake eller et nytt produkt som funker. Netthandelen har garantert mye søppel, men de "resirkulerer" hvis du klager :) Er ikke så mye som kan gå galt med deres ølbrygger annet enn elektronikken. Rent mekanisk er det jo ikke så mye hokus pokus, annet enn en kjele med varmeelement, temperaturmåler og en elektronisk hjerne . . . Neste gang kjøper jeg nok en BeerBrew 60 eller noe, men foreløpig var netthandelens "maskin" et billig steg , og en mulighet for meg der og da , inn i All Grain-verden :)
 
Min fungerer veldig bra til å varme skyllevann i. Syntes den var for tungvint for brygging, så den vart byttet ut ned Grainfather som bryggemaskin.
 
Har 30-literen og to av 60-literen til Netthandelen (akkurat kjøpt min andre 60-liter). Skal bruke 30-literen til skyllevann. Har kjøpt sirkulasjonspumpe og vil bruke denne til sirkulering under mesk/utmesk og til skyllevann. Både 30-literen og 60-literen har fungert utmerket, dog har beina på silkarene røket, men ikke verre enn å popnagle dem. Har også dannet seg dogg på displayet til 30-literen, men er fremdeles fint lestbart. Har hatt 40 brygg på dem til nå...

Hadde også problem som nevnt av trådstarter, men en bruker resetknappen når slikt skjer (dog himla kjipt/risikabelt midt i mesking/koking). Er som oftest under koking dette kan skje og grunnen er at kornrester i kokinga brenner seg fast til elementet og en får for høy temp der. Pleier å røre hardt i bunnen av kjelen (over elementet). Da skjer ikke denne overopphetingen... :)
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp