Netthandelen brewcrafter automatic

Etter litt planlegging gikk jeg til innkjøp av en Brattberg kopi på netthandelen som jeg fikk for 2500 som jeg deretter har modifisert med brewcrafter display og elektronikk samt sirkulasjonssløyfe med "dusjhode" i lokk.

En 12v topsflo pumpe med bryter felt inn i sokkelen står for sirkulasjon.

Det neste må bli en løsning for å hindre overflow av malt under mesking med full sirkulasjon. Tips for løsning mottas med takk.
 

Vedlegg

  • 20160901_194831.jpg
    20160901_194831.jpg
    127,9 KB · Sett: 853
  • 20160901_194512.jpg
    20160901_194512.jpg
    218,4 KB · Sett: 839
  • 20160901_194540.jpg
    20160901_194540.jpg
    136,9 KB · Sett: 836
  • 20160901_194548.jpg
    20160901_194548.jpg
    229,6 KB · Sett: 830
Sist redigert:
Silbunn på 10" passer nesten helt perfekt på toppen av meskekaret.
13d151ce02dd01459120a8e2b1aa5c21.jpg


Sent fra min D5803 via Tapatalk
 
UOTE="Sebastian85, post: 364709, member: 6794"]Etter litt planlegging gikk jeg til innkjøp av en Brattberg kopi på netthandelen som jeg fikk for 2500 som jeg deretter har modifisert med brewcrafter display og elektronikk samt sirkulasjonssløyfe med "dusjhode" i lokk.

En 12v topsflo pumpe med bryter felt inn i sokkelen står for sirkulasjon.

Det neste må bli en løsning for å hindre overflow av malt under mesking med full sirkulasjon. Tips for løsning mottas med takk.[/QUOTE]
 
UOTE="Sebastian85, post: 364709, member: 6794"]Etter litt planlegging gikk jeg til innkjøp av en Brattberg kopi på netthandelen som jeg fikk for 2500 som jeg deretter har modifisert med brewcrafter display og elektronikk samt sirkulasjonssløyfe med "dusjhode" i lokk.

En 12v topsflo pumpe med bryter felt inn i sokkelen står for sirkulasjon.

Det neste må bli en løsning for å hindre overflow av malt under mesking med full sirkulasjon. Tips for løsning mottas med takk.
[/QUOTE]
Hei! Akkurat fått en slik en... spm åssen stiller du denne slik at den står på 100 grader og koker hele tiden uten at den stopper..og starter igjen?
 
Hei! Akkurat fått en slik en... spm åssen stiller du denne slik at den står på 100 grader og koker hele tiden uten at den stopper..og starter igjen?[/QUOTE]

Det er bare å skru den på men ikke bruk termostaten. Trykk på on og ha inne begge knappene for varmen, når det starter å koke så slår jeg av 500w knappen. Det blir en fin kok med 2000w, har opplevd at det svir seg i bunn hvis man kjører med full effekt.
 
Jeg har og en sånn Nethandelen luring på 60L. Overasket meg litt over hvor bra den egenlig fungerte. kjøpte meg ett varmeelement fra Kina til å stikke ned i kjelen for å få raskere kok, etter som jeg hadde kasta bruksanvisningen som seg hør og børr, og ikke skjønte det med å slå på og trykke start for å gå utenom termostat. Virka konge til den gikk i rullende kok, da ble kinaelementet litt uenig med sikkringene og bang, mørkt i hele huset.
Litt sikafleks og så blir det nok bra. Men er sjukt iriterende at det går i step på 5 grader på den Netthandelen kjelen, så blir å bygge om her og på sikt
 
Jeg har og en sånn Nethandelen luring på 60L. Overasket meg litt over hvor bra den egenlig fungerte. kjøpte meg ett varmeelement fra Kina til å stikke ned i kjelen for å få raskere kok, etter som jeg hadde kasta bruksanvisningen som seg hør og børr, og ikke skjønte det med å slå på og trykke start for å gå utenom termostat. Virka konge til den gikk i rullende kok, da ble kinaelementet litt uenig med sikkringene og bang, mørkt i hele huset.
Litt sikafleks og så blir det nok bra. Men er sjukt iriterende at det går i step på 5 grader på den Netthandelen kjelen, så blir å bygge om her og på sikt

Ja temperaturstyringa er dårlig på de, jeg har brukt min til både mesk og kok nå på ca 10 batcher, men på grunn av ustabilitet og dårlig plass til ønsket kokevolum så har jeg en 40 liters krabbekoker som jeg koker i nå, og med 10 kw brenner så går det også mye raskere
 
Hei! Akkurat fått en slik en... spm åssen stiller du denne slik at den står på 100 grader og koker hele tiden uten at den stopper..og starter igjen?

Det er bare å skru den på men ikke bruk termostaten. Trykk på on og ha inne begge knappene for varmen, når det starter å koke så slår jeg av 500w knappen. Det blir en fin kok med 2000w, har opplevd at det svir seg i bunn hvis man kjører med full effekt.[/QUOTE]
Jeg har og en sånn Nethandelen luring på 60L. Overasket meg litt over hvor bra den egenlig fungerte. kjøpte meg ett varmeelement fra Kina til å stikke ned i kjelen for å få raskere kok, etter som jeg hadde kasta bruksanvisningen som seg hør og børr, og ikke skjønte det med å slå på og trykke start for å gå utenom termostat. Virka konge til den gikk i rullende kok, da ble kinaelementet litt uenig med sikkringene og bang, mørkt i hele huset.
Litt sikafleks og så blir det nok bra. Men er sjukt iriterende at det går i step på 5 grader på den Netthandelen kjelen, så blir å bygge om her og på sikt
Hallo. Når du skal koke vørter med denne(har en sånn en selv :) ) koker du da på 2000w når den har kokt opp? eller 3000w?
 
Det er bare å skru den på men ikke bruk termostaten. Trykk på on og ha inne begge knappene for varmen, når det starter å koke så slår jeg av 500w knappen. Det blir en fin kok med 2000w, har opplevd at det svir seg i bunn hvis man kjører med full effekt.

Hallo. Når du skal koke vørter med denne(har en sånn en selv :) ) koker du da på 2000w når den har kokt opp? eller 3000w?[/QUOTE]

Jeg skruer alltid ned effekten til så lavt nivå som mulig når kokingen starter, bare sørg for å få en fin "rull" på koken, ikke vits i å fosskoke heller, da mister du mere i tap av damp, samt risikoen med at vørteren svir seg fast i bunn på kjelen.
 
Hallo. Når du skal koke vørter med denne(har en sånn en selv :) ) koker du da på 2000w når den har kokt opp? eller 3000w?
Koker på 2000w ja men tar votter og vinter å få den i kok, derfor jeg døtta ned det ekstra ellementet... men når jordfeilsbrytteren sier nei så tar det enda lengre tid... livet er en kamp

Men øl blir det, det skal den ha... bra efektivitet og
 
Etter litt planlegging gikk jeg til innkjøp av en Brattberg kopi på netthandelen som jeg fikk for 2500 som jeg deretter har modifisert med brewcrafter display og elektronikk samt sirkulasjonssløyfe med "dusjhode" i lokk.

En 12v topsflo pumpe med bryter felt inn i sokkelen står for sirkulasjon.

Det neste må bli en løsning for å hindre overflow av malt under mesking med full sirkulasjon. Tips for løsning mottas med takk.

Hei Sebasitan85 !

Jeg har gjort akkurat det samme som deg ( netthandelen kopi med ny sokkel til Brewcrafter25 fra brygging.no ).

Men til min store overraskelse så var sokkelen noen få cm for kort. (se vedlagt bilde )
IMG_2305[91].JPG

Hvordan løste du dette ?

Mvh. Knut
 
Tilbake
Topp