NM 2010

Det begynner å bli på tide å tenke på hvilke øl man vil delta med i NM 2011, ihvertfall av de sterkeste (og sureste). Er det bestemt noe om hvordan klasseinndelinga blir i år? Og vil det fortsatt være begrensning på to øl per klasse?
 
Det vil nok ta en tid før arbeidet med ny klasseinndeling er ferdig, så her må man nesten bare brygge godt øl, og plassere etterhvert.

Såvidt jeg kjenner til, har ikke begrensningen på to øl per klasse  vært med i den diskusjonen, men selv kunne jeg også tenkt meg å åpne for flere.
 
Lars skrev:
Det vil nok ta en tid før arbeidet med ny klasseinndeling er ferdig, så her må man nesten bare brygge godt øl, og plassere etterhvert.

Men da kan man jo ende opp med å brygge godt øl helt unødvendig? Oh, well...
 
gustavf skrev:
Lars skrev:
Det vil nok ta en tid før arbeidet med ny klasseinndeling er ferdig, så her må man nesten bare brygge godt øl, og plassere etterhvert.

Men da kan man jo ende opp med å brygge godt øl helt unødvendig? Oh, well...

Neida, da bruker du bare adressen fra juleølkonkurransen. ;D
 
Mulig det er noe som har gått meg hus forbi her - men hva er galt BJCP sin klassifisering ?
I tillegg kunne vi jo bare laget en klasse med de klassiske norske variantene som ikke passer inn.
Det meste av software bruker jo også denne.
Hvorfor finne opp hjulet på nytt ?
 
BorBar skrev:
Hvorfor finne opp hjulet på nytt ?

Det blir nok ikke funnet opp noe hjul på nytt, det ville vært bortkastet energi. Men som du sikkert har fått med deg så er det satt i gang danningen av en ny dommergruppe, som bl a vil bøye seg over nettopp dette med øltypedefinisjonene. I tillegg er vi i gang med å snakke med danskene om å få oppdatert øltypedefinisjonene. Disse øltypedefinisjonene vil trolig være basert på bl a BJCP og SHBF sine definisjoner, med enkelte regionale, norske varianter. Men derover mer senere.

Enn så lenge så tror jeg det er lurt å brygge etter årets definisjoner, og vi vil ikke se bort fra å bruke litt kulanse når det gjelder påmelding til NM2011. Altså her gjelder det Lars sier: "her må man nesten bare brygge godt øl, og plassere etterhvert."  :yes:
 

Similar threads

Tilbake
Topp