NM 2010

Lurer jo litt på hvordan Nøgne Ø vil takle dette. Så vidt jeg skjønner på JanH's tidligere innlegg så er det brygget etter oppskriften til Pliny the Elder fra amerikanske Russian River Brewing. Hvis det er brukt identisk oppskrift så vil det nok være litt problematisk. Hvis det er en oppskrift med inspirasjon derfra blir det kanskje noe annet.
 
Oppskriften stod i 'Zymurgy'. Jeg har forandret den på noen områder.

janh
Fremdeles i Kongens By
 
Jeg har kontakt med Kjetil. Jeg håper jeg kommer hjem i kveld og jeg sender over dokumentasjonen ASAP.
 
Richard skrev:

Takk! Jeg fant enda en i samme sleng. Det har vært god dekning av mesterskapet i mediene i år. Artig at alle blir 'norgesmester' i avisenes syn, de liker nok å bruke de største ord de såvidt får bruke. ;D Uansett så er det positivt for hobbyen og jeg vil gjerne rette en stor takk til alle vinnere og andre hjemmebryggere som stiller for mediene!
 
Hu hei!
Detta var første gangen jeg stakk innom NM i himkok - og det var jo skitartig! Veldig bra arrangement. Som fersking har jeg ikke bastante oppfatninger om bedømming e.l., men kun en liten betraktning litt på sida:
Nå var det mange engasjerte innlegg her, og jeg har ikke finlest alle, men det må da være noen andre som reagerte på plastglassa vi som publikum fikk utdelt?? Kanskje luktesansen min er litt skrudd, men når jeg stakk nesa oppi lukta jeg kun ekkel acryl og ingen deilig øl..! Akkurat den typen engangsbeger syns jeg er fæl å drikke av, unner vel ikke bryggene rettferdighet :noway: Til og med det klassiske tannlegeglasset er bedre å drikke av... (til gjengjeld er de enda styggere, jepp).

Ellers kun en enestående opplevelse å være på besøk på NM!
 
HelNor skrev:
det må da være noen andre som reagerte på plastglassa vi som publikum fikk utdelt?? Kanskje luktesansen min er litt skrudd, men når jeg stakk nesa oppi lukta jeg kun ekkel acryl og ingen deilig øl..! Akkurat den typen engangsbeger syns jeg er fæl å drikke av, unner vel ikke bryggene rettferdighet :noway: Til og med det klassiske tannlegeglasset er bedre å drikke av... (til gjengjeld er de enda styggere, jepp).

Kan ikke si jeg direkte kjente lukten av acryl, men er ellers enig: plastglass er usexy greier, og gir meg "dårlige vibrasjoner" på seriøse ølarrangementer (men jeg skjønner jo at de er praktiske). Kan man kanskje legge på prisen for publikum til neste år, og opplyse at dette inkluderer et stilig prøveglass (à la det fra Danske Ølentusiaster), som gjesten får beholde - evt. kan levere inn igjen og få panten tilbake for?
 
Vi snakka om det før årets NM men fikk litt knapp tid for bestilling ol. Vi kommer deffinitivt til å skaffe det til neste år.
 
Skikkelig glass slik som i Danmark er konge, fikk prøve de i Esbjerg i høst på messe og fungerte supert. Og så er det jo en liten samleverdi i disse :ilike:
 
Brede skrev:
Skikkelig glass slik som i Danmark er konge, fikk prøve de i Esbjerg i høst på messe og fungerte supert. Og så er det jo en liten samleverdi i disse :ilike:

De danske er litt for små. Fram til 2007 eller 2008 brukte de noen som er et hakk større, det gir mye bedre plass til aromaen. Formen er imidlertid helt knall, og bruker ofte den gamle typen når jeg har ølsmakinger hjemme.
 
Eduard skrev:
Richard skrev:

Takk! Jeg fant enda en i samme sleng. Det har vært god dekning av mesterskapet i mediene i år. Artig at alle blir 'norgesmester' i avisenes syn, de liker nok å bruke de største ord de såvidt får bruke. ;D Uansett så er det positivt for hobbyen og jeg vil gjerne rette en stor takk til alle vinnere og andre hjemmebryggere som stiller for mediene!

Også jeg ble 'norgesmester'  ;) i følge lokalavisa Vigga. Fikk et helt blad med fine bilder og bra reklame for hjemmebrygging og spesial øl i generelt  :biersmile:
 

Similar threads

Tilbake
Topp