NM 2010

Takk til alle som har gjort dette mulig, ligger mange dagers innsats bak.  :skaal2: :feire: :feire: :respekt:
 
Ta en titt på www.norbrygg.no, der har vi nettopp lagt ut listen over alle første 3 premier i alle kategorier! (bortsett fra etikettkonken da, må ennå ut og hente plakkaten fra Månefisken)
 
For dere som var på Månefisken: Jeg hadde to fat som også
var med i flaskekonkurannsen. IPA/Speidel IPA som fikk en annenplass
og en Amber Ale, første plass i Øvrig Mørk Ale
Just for info.
Godt jeg har min lille iPhone ( og Speidel)
janh
 
Med 2 første og 2 annenplasser i tillegg til sammenlagtseier så er vel Jan H så absolutt "NM-kongen" og en verdig vinner av tittelen Årets Hjemmebrygger.  Meget sterkt!  :amen:

Ellers ser jeg en veldig gledelig spredning med hele 19 ulike "medaljører" i de 9 klassene, og med en geografisk spredning fra Andenes i Nord og til Kristiansand i sør. Og fra Bergen og Oslo såvel som dalstroka innafor.  Sier litt om at det generelle nivået blir høyere og høyere, og at en finaleplass nok etterhvert henger veldig høyt.
 
Trygve skrev:
Sier litt om at det generelle nivået blir høyere og høyere, og at en finaleplass nok etterhvert henger veldig høyt.

Jeg snakket med noen av dommerne i finalen og de mente at nivået hadde tatt seg opp en god del i forhold til for noen år siden. Det er klart at mange har blitt flinkere på å brygge godt øl, og godt er det! ;D
 
Ingen tvil om at hjemmebrygging har blitt en "seriøs" hobby i Norge nå. Folk har blitt dyktige på "the basics" innen bryggingen, og trygge nok på seg selv til å våge å gå nye veier.
:brygging:
 
janh skrev:
For dere som var på Månefisken: Jeg hadde to fat som også
var med i flaskekonkurannsen. IPA/Speidel IPA som fikk en annenplass
og en Amber Ale, første plass i Øvrig Mørk Ale
Just for info.

Var dette de ølene som ble servert like ved inngangen?
 
Jeg er i hvertfall fornøyd.  :yes: Å komme til finalen med det første brygget jeg lagde er jo supert ;D
Spesielt siden det er egenkomponert oppskrift også.
Gratulerer til Jan spesielt :ilike: og til alle andre som kom til finalen :amen:
 
Gratulerer til alle vinnerne. Det var veldig mye godt øl å smake igår, så her må man jaggu legge seg i selen skal man nå opp. :ilike:
 
Oppskriften ligger under 'Oppskrifter generelt/midfyns double IPA'
På side 3 Oppskr Gen har jeg skrevet oppskriften. Den er stort sett
riktig. Sitter og knoter på iPhone i Kjøben, så jeg har ikke den fulle
og hele oversikt.
janh
 
Gratulerer til Jan H  :skitbra:

Selv er jeg godt fornøyd, fikk veldig hakeslepp av å vinne med stout`n og komme høyt opp på PF.
 
Takk for et flott arrangement.

Jeg synes lokalene fungerte veldig bra og selv med så mye folk som dukket opp, så var det ikke plagsomt trangt. Scene med dommerpanelene var også mye mer synlig i år. Litt innover i lokalet var det noen sitteplasser der jeg stadig så folk sammenligne notater og diskutere hvem de skulle stemme på.

Ettersom kvelden skrider fram, blir det mer feststemning og vanskeligere å snakke øl med hjemmebryggere, før det mot slutten tynnes i rekkene igjen. Jeg vil derfor anbefale flere å møte opp til generalforsamling og være med på den roligere timen fra den er slutt til publikum slippes inn.
 
Gratulerer til alle finalistene.
Med så høy deltakelse som det er nå, så er det stort bare det å komme til finalen.
Det gjorde ikke jeg, men hvor langt unna var jeg?
Når kommer resten av lista med poengene fra forbedømminga?
Egil B.
 
Egil B. skrev:
Når kommer resten av lista med poengene fra forbedømminga?

De kommer i løpet av uken, jeg venter på noen dokumenter fra dommerkomiteen for å kunne sammensette tabellene.
 
Og når kommer poengsummene fra selve finalen?

Et annet spørsmål: Jeg var så heldig å gå videre til Skandinavisk Mesterskap med et av mine brygg. Når går SM av stabelen? mener å huske at det var i forbindelse med en ølfestival i Køben?
 
Tore B. skrev:
Og når kommer poengsummene fra selve finalen?

Et annet spørsmål: Jeg var så heldig å gå videre til Skandinavisk Mesterskap med et av mine brygg. Når går SM av stabelen? mener å huske at det var i forbindelse med en ølfestival i Køben?

Poengsummene kommer samtidig med de andre resultatene, da de vil havne i de samme tabellene. Jeg venter på noen dokumenter, samtidig som jeg også må vidme studiene litt tid med en presentasjon på tirsdag. Ingen fare, all info vil komme online så snart jeg greier! ;)

SkM pleier å foregå på den siste dagen av Ølfestivalen i Kbh, se her for mer info: http://www.ale.dk/index.php?id=715
 
Gratulerer til alle vinnere og Norbrygg for vel blåst!
Er selv lykkelig 2.plasstaker her (bak Jan), med vårt brygg nummer 50 fra i fjor sommer, feiret med å brygge en amerikansk barleywine.
Smakte den sist i jula, og syntes selv den var veldig god, selv om vi ikke fikk karbonert den så mye som vi ønsket.
Satser på å skåle med den i morgen kveld.

Trygve skrev:
Med 2 første og 2 annenplasser i tillegg til sammenlagtseier så er vel Jan H så absolutt "NM-kongen" og en verdig vinner av tittelen Årets Hjemmebrygger.  Meget sterkt!  :amen:

Ellers ser jeg en veldig gledelig spredning med hele 19 ulike "medaljører" i de 9 klassene, og med en geografisk spredning fra Andenes i Nord og til Kristiansand i sør. Og fra Bergen og Oslo såvel som dalstroka innafor.  Sier litt om at det generelle nivået blir høyere og høyere, og at en finaleplass nok etterhvert henger veldig høyt.

Vil jeg gjerne hive meg på denne, først med en ekstra applaus for Jan med solid seier også sammenlagt, tyder på veldig godt håndverk i sterkt voksende konkurranse. Ellers vil jeg bare si meg veldig enig også i resten av innlegget fra Trygve, hobbyen er i ferd med å bli voksen.  :biersmile:

Kjekt at det kom info om at resten av resultatene, så kan jeg slappe av litt med oppdateringsknappen her, er jo som mange andre spent på resultatlista og ikke minst tilbakemeldinger fra dommerskjema. Hvordan scanner dere flere hundre dommerskjema, kopisjappe med arkmater?
 

Similar threads

Tilbake
Topp